Hmm..

Undrar när jag kan skicka tillbaks Vanessa till dagis.. 
 
"I Socialstyrelsens utredning "Smitta i förskolan" är rekommendationen att barn med ögoninflammation kan gå i förskolan om de inte har feber, är allmänpåverkade eller har kraftig varbildning från ögat. Socialstyrelsen ger också råd om hur man kan minska smittoriskerna i förskolan genom bland annat god handhygien."
 

Vanessa har lite var ännu från båda ögonen, Men inte alls mycket! Så kanske hon kan vara på dagis imorrn.. Men hade känt lite taskigt om massa andra barn blir smittade! Är ju inte det allra lättaste att ha en "bra handhygien" på en 2åring :P Aja, får avvakta lite under dagen och se hur det ser ut i ögonen.. 
 
Vaknat just efter 7 imorse.. Fyyy så trött jag var! Tog Vanessa till våran säng med hopp om att hon skulle somna om! Det gjorde hon inte.. Men det hade visst jag gjort!!!! Vaknade till och upptäckte att hon inte var i sängen och kände genast paniiik och undrade hur länge jag hade sovit.. Lugnade fort ner mej när jag upptäckte att klockan bara var 7.20! :D Gick ut i vardagsrummet och i soffan framför ipaden satt Vanessa :) Fattar inte hur jag kunde sova så hårt så jag inte vaknade när hon hasade sej ner från sängen.. Aja, var ju bara några minuter det handlade om..
 
 
Nu ligger Vanessa och vilar.. Jag tänkte först göra desamma, Men ångrade mej! Är ju såååå segt att kliva upp om man sover på dagen! Så jag får väl pyssla på med annat tills hon vaknar.. Hon somnade ganska exakt 12, Så tror jag ska väcka henne senast 14! Ska försöka hålla igen lite med hennes vilor på dagen ifall det kan vara den som orsakar att hon inte vill sova på kvällarna... Väcker vi inte henne kan hon vila allt mellan 30min-4 timmar!!!!!! Och inte så bra för nattsömnen att sova så länge på dagen :P 
 
Stina kommer hit efter hon slutat jobbet så då får jag ju lite sällskap :) Tror Johan skulle jobba över idag.. Men har inte fått nåt svar på mitt mess jag skickade för ett tag sen! Typiskt Johan, Svarar aldrig på varken sms eller samtal :P Sen kommer ju dagens tråkigaste.. Vad ska man äta till middag?! Tänk va bekvämt om man aldrig hade behövt äta! Man hade sparat mycket tid på det iaf :) Visst, mat är gott.. Vissa mer än andra.. Men att handla och laga mat är fan det som är värst enligt mej! Tråkigt och tar lång tid...
 
Aja, ska kika vidare nu! Tjing

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt att läsa att det finns föräldrar som tar smitta på allvar och håller ungarna hemma fast de är pigg. Verkar helt sjukt många som lämnar ungarna för tidigt till dagis här i stan, speciellt efter magsjuka. Vi är inte drabbade men vad man läser på fb.

Svar: Jo, Är ju därför alla ungar blir sjuk hela tiden! Föräldrarna har dom inte hemma nog länge.. Sjukt!
Lotta Blom

2013-03-08 @ 10:17:01
URL: http://ninasjoholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback