Haha..

Nån som hade länkat en sån kul grej.. Tror alla småbarnsföräldrar känner igen sig i nåt av det som skrevs.. Ex:
 
"Mamma stressar. Jag blir uppstressad av Eltons skrikande och när mina fantastiska dansmoves och Celine Dion-toner inte längre räcker till åker mutorna fram. Först två russin...sen fyra russin...slutligen hela jävla paketet. TYST UNGE! Alltså, det där med att "jag älskar att laga mat" finns väl inte i barnfamiljer!? Åtminstone inte under "dödstimmen"...den där sista timmen innan den andra föräldern kommer hem och man står ensam alldeles intill helvetesgapet med en olagad lasagne och en bajsblöja man helst ignorerar tills pappa kommer innanför dörren. Det där med kärlek till matlagning är en Facebook-myt...och en kontaktannons-myt. HUR mysigt är det att laga mat när man har hungriga skrikande barn omkring sig? Man dricker inte vin för att "det passar så bra till bolognesen och tonerna av Eros Ramazzotti" - man dricker vin för att ÖVERLEVA de sista timmarna med barnen innan man däckar i soffan...full med smaklös köttfärssås på kläderna."
 
Haha, fick många skratt när jag läste den iaf!
 
Annars då.. Varit ledig idag! Grymt skönt.. Vaknade vid 7 med världens jääävla huvudvärk!!! Gick upp och tog alvedon.. Kunde inte somna om förrens vid efter 8! Då somnade jag sittandes i soffan.. Vaknade till när Johan och Vanessa klev upp och då kröp jag ner i sängen igen.. Ställde väckaren på 11 men när den ringde värkte huvudet fortfarande.. Somnade om och vaknade 13.40!!!! Herreguuud, Kommer inte ihåg sist jag sov sååå länge! Men skönt var det och huvudvärken var borta! Jag som hade tänkt städa idag, Men det sket ju sig.. Aja, kommer andra dagar till sånt tråk! :)
 
Imorrn jobbar jag 10-18.15.. Vanessa har luciafirande på dagis klockan 14 så då ska jag smita dit.. Sen är jag ledig helgen! Eller skulle egentligen ha jobbat, men tog ledigt eftersom Johan också jobbar!
 
Aja, ska kika lite serie nu och hoppas jag blir trött snart.. Tjing!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback