Lever..

Kanske dags att skriva lite så folk vet att man lever... Kanske inte ens nån som kikar in hit längre? Aja, får jag ju se sen!
 
Bloggandet har varit ganska åtsidosatt eftersom det inte finns så mycket att skriva om! Blir bara samma vanliga vardag! Inte för de, jag gillar att läsa om andras dagar :P
 
Senaste då.. Vanessa är inne på sin 5:e dag utan tutte.. På dagarna går det superbra!! Är på nätterna det märks av att hon saknar den! Vaknar och är helt otröstlig!! Går knappt att få kontakt med henne stundvis.. Kan ta igårkväll som exempel.. Jag vaknade vid 2.30 av att hon står breve våran säng och snyftar.. Sa åt henne att hoppa upp och sova med oss men hon skakade på huvet.. Fortsatte stå där och gnälla och ville varken sova med oss eller sova i sitt rum! Jag lessnade på tjorvet och bar henne tillbaks till sin säng! Då grinade hon och ropade "mamma, mamma, mamma, mamma, mamma" och efter typ 2 minuter gick jag dit.. Tog upp henne i famnen och satte mig på en pall med henne över mina ben..
 
Frågade "Vill du sova med mamma och pappa", "Vill du sova här" och samma visa flera gånger,, Hon svarade inte, skakade inte på huvudet.. Bara satt i min famn med stängda ögon! Efter jag frågat samma saker typ 20 gånger så sa jag "Kom nu, mamma bär dig, snuttis och kudden till våran säng".. Då sa hon högt "Ahh, Snuttis också".. Då ville hon mitt i allt komma till våran säng.. Sagt och gjort.. Väl där så somnade hon på typ 3 minuter!
 
Förstår inte riktigt.. Hon har aldrig tjorvat tidigare på nätterna innan vi slutade med tutten! Men hon frågar aldrig efter tutten!!! Men borde ju vara den hon saknar och därför hon blir så lessen när hon vaknar...?! Aja, alla säger att det tar nån dag innan det blir bra, Så det borde ju ordna sig typ inatt eller imorrn :P
 
 
Min lilla smula.. Hon börjar bli stor nu! :) Känns så konstigt att se henne utan tutte när hon sover eller när hon nyss har vaknat.. Man är som van att den ska vara där! Och det här med att trösta blir ju nåt helt annat nu när man inte kan ta till tutten som man är van att göra! Nog har det gått att trösta henne utan den också, Men oftast är det ju den hon frågat efter om hon är lessen över nåt.. Aja, det ska nog gå bra det här! Bara man samlar lite tålamod.. Hon har blivit såååå tjurig sen vi tog bort tutten känns det som.. Men det är väl också övergående! 
 
Visar lite bilder jag gjort.. Faktiskt riktigt roligt :) Vet inte alls vad jag ska göra med alla, Nu ligger dom fint i en hög i mitt skåp :P Nu har jag tappat min fantasi och kommer inte på vad jag ska göra.. 
 
 
 
Såja, det var typ alla jag gjort :P Nån som har nån idé vad jag kan göra för nåt nu?! :P
 
Aja, dags att sova nu! Jobb 9-17 imorrn.. Natti!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: maria

Oj vad fina bilder ;)

Svar: Tack :)
Lotta Blom

2014-02-04 @ 18:54:05
Postat av: madde

Du kan ju måla astrid lindgren figurer :)

Svar: Njae det blir nog för komplicerat :P
Lotta Blom

2014-02-04 @ 20:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback