...

Känns som att varje kväll växer det ut små horn på Vanessa!! :P Vill inte äta kvällsfika, inte borsta tänderna och abslout inte gå och sova!!! Ikväll såg nattningen ut så här:
 
Ingen kvällsfika eftersom hon sa att hon inte var hungrig, jag höll fast hennes armar med ena armen och borstade hennes tänder med den andra.. (medan hon skrek, ålade sig och grinade), klädde av henne medan hon ålade sig på golvet och försökte komma iväg.. La henne i sängen medan hon gapade att hon ville se på barbie på tv:n.. 
 
Jisses vilket humör hon har.. Allt började när jag sa "nu ska vi borsta tänderna".. Hon började direkt sätta händerna för munnen och skaka på huvudet... Då insåg jag att jag behövde "tvinga" henne, För annars får hon ju som hon vill! Då lär hon ju göra så vid varje tandborstning.. Aja, hon lär ju tacka mig senare i livet om att jag borstade hennes tänder mot hennes vilja! :P
 
Johan är bortrest till på söndag kväll.. Vanessa har sagt samma ramsa varje kväll sen han for.. "sova i mamma och pappas säng".. Jag har stått på mig och hon har sovit i sin säng varje kväll!! :) Lite småbök, Men har snabbt gått över.. På morgonen när jag vaknar ligger hon breve mig, Men jag har ju "vunnit" kvällsdiskussionen iaf :P
 
När ska det sluta vara en sån "kamp" med allt.. Allt ifrån att man vill hjälpa att dra på trosan, kamma håret, klä på ytterkläder osv blir en sån stor sak när hon heeela tiden vill göra allt själv!!! Blir lite smått galen stundvis.. Och man vet ju att det inte hjälper om man själv tappar tålamodet, Då blir hon ju bara ännu mer jävlig när hon ser en reaktion :P Som ikväll ex. Försöker prata med en lugn och sansad ton medan man håller fast hennes små händer och samtidigt borstar tänderna på henne.. Inte det allra lättaste att hålla sig lugn alla gånger, Men på nåt vis så gör man det! Nog kan jag känna mig arg eller irriterad, Tror jag de flesta föräldrar gör ibland! Men samtidigt måste man ju tänka på att inte visa det...
 
På dagarna är hon lika snäll och glad som hon alltid varit känns det som.. Ända tills det kommer till alla hennes "göra själv" moment! :P Nä, nu ska jag väl inte gnälla så mycket, Låter som att hon är en jättejobbig unge, och det är hon verkligen inte! :) Är bara såå irriterande att alltid behöva tjata om samma saker dag ut och dag in.. Om man alltid borstar tänderna på kvällen förstår jag inte varför hon jämt ska behöva tjorva.. Nångång borde hon ju inse att det inte spelar nån roll hur mycket hon stretar emot?! :P
 
Aja, var bara lite kvällsfunderingar jag hade... :) annars då.. Händer väl inte så mycket speciellt! Gamla vanliga, därav den låga uppdateringen här på bloggen!.. 
 
Vanessa har sovit utan blöja typ 2 veckor nu.. Bara 1 olycka och den hände brevid sängen när hon skulle säga till mig att hon var på väg till pottan! :P Pratet verkar bli aningens bättre.. Känns det som att hon blir irriterad att folk inte förstår henne så skulle jag ringa tillbaks till BVC när hon var kring 3,5 år! Så vi avvaktar och ser ett tag till.. Man börjar förstå det mesta, Men nästan allt är väldigt otydligt! Jag förstår 95% av allt, Men det är ju för att jag har hört orden tidigare, Lite svårare för nån "ny" eller nån som träffar henne sällan.. Jag är mest rädd att hon ska bli utanför på dagis när hennes språk inte kommer igång.. Kanske hennes kompisar tröttnar på att inte alltid förstå henne?! aja, vi får låta tiden utvisa vad som händer helt enkelt! :)
 
Slänger in en bild från idag.. 4 generationer! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fina ni är, roligt med så många generationer!

2014-03-16 @ 10:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback