Kyligt..

Kallt som FAN ute.. Var nyss ute med Bobby och han verkade inte alls uppskatta det :P Nåja, han fick kissa iaf och sen ville han in.. Han tycker det är för kallt redan vid 15 grader så antar han inte alls gillar vädret nu när det närmar sej 30!
Börjar jobbet 8 idag.. Tänkte ringa Vårdcentralen och få en tid idag, Men tror jag avvaktar till måndag! Har läst på lite och kan finnas metoder man kan göra hemifrån! Som det ser ut så kommer jag få tillbaks detta i ögat hela livet.. Finns en form som heter "kronisk Blefarit" och det innebär ju att man måste leva med det.. Finns lite olika saker man kan göra för att hålla "sjukdomen i chack".. Men nu innebär det alltså för mej att jag Aldrig mer kommer kunna sminka mej.. Är inte värt en dags smink för en eller 2 veckors problem med ögat.. *suck* Hur jävla kul känns det?!?! Inte alls.. För en som är van att sminka sej varje dag så är det verkligen hemskt.. Man ser ju så jäkla mycket piggare och fräschare ut med smink... Nåja, är väl bara gilla läget?! Hur man nu ska lyckas göra det.. Känns verkligen jättetrist!!! En dags smink är inte värt för "dagen-efter-looken" som ser ut så här eller värre...
image description
Skillnaden är ju ganska stor :P Känns verkligen tråkigt med ett liv utan smink, Men är det, det enda som funkar för att hålla denna skiten borta så väljer jag utan problem bort det!!! För det här är fan inte kul! Kommer väl kännas bättre senare när man vant sej vid tanken.. Men just nu känns det tungt!
image description
Vanessa vaknade för nån timme sen och griinade.. Ville inte alls somna om! Johan tog henne då till våran säng, Och där lyckades hon somna om.. Myyyys! Kommer inte ihåg sist jag fick sova med henne vid min sida.. Kan sakna det, Men samtidigt är det skönt att hon alltid sover i sin egen säng! I våran säng är jag så rädd att hon ska vakna och skutta ner från sängen.. Har en ganska låg säng, Men det kan ju ändå inte vara skönt att trilla ner :P
Slutar jobbet 16.. Då möter jag upp Stina så går vi hem till mej.. Vette tusan vad vi ska göra.. Men blir väl det "vanliga".. Bus och mys med Vanessa tills hon ska sova och sen framåt kvällen en film eller nå.. Våra dagar brukar bli så :) Lägger in en bild på mina 2 småttingar!
Finns det någon som läser min blogg som också har fått diagnosen Blefarit?! Lyssnar på alla tips och råd om denna helvetiska sak!!!

Kommentarer
Postat av: Jessie

http://www.ehow.com/how_2343214_wear-eye-makeup-suffering-from.html



Kan ju funka =)

2012-02-03 @ 11:07:13
URL: http://tihis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback