Städ!

Meningen var att jag skulle kliva upp med Vanessa klockan 8 idag.. Men när min väckare ringde så var jag sååå jäkla trött!!! Knuffade på Johan och frågade om han kunde gå upp istället och det gjorde han! Var gudomligt skönt att få dra täcket på plats och somna om! :) Hemskt när man är så där trött på morgonen..
 
Dom gjorde sej iordning och for sen till dagis! Jag vaknade först 10.30!!! Så skönt.. Klev upp och gick direkt ut med Bobby! Sen in och städa! Konstigt hur man är nuförtiden.. Direkt jag är ensam hemma utan barn så städar jag!! Fel att bara ta det lugnt då liksom? Men känns skönt att få städa ordentligt utan en liten som går i ens fotspår och drar fram allt man nyss plockat bort :P Och skura vill jag inte göra när Vanessa springer omkring! Sist jag gjorde det så vurpade hon baklänges och slog huvudet i backen! Inte kul...
 
Jag dammtorkade, dammsög och vaskade i Vanessas rum, Vardagsrummet, Hallen och köket! Så nu känner jag mej duktig! :) Har haft stock i handfatet på toaletten ett tag nu, Så jag tog itu med det också! Men fyyyy va äckligt! Hur kan folk vela jobba med sånt?!? Kan jag inte alls begripa... När jag hade rensat klart fick jag såklart inte dit delarna!! *suck* Ringde Linda så hon kom och hjälpte mej få dit dom :) Tack för hjälpen!
 
På dagis hade det gått jättebra! Vanessa har lekt själv med dom andra barnen och fröknarna större delen av dagen! Och hon har vilat ca 15 timme :) Det var min största fasa.. Trodde aldrig hon skulle somna på en madrass i ett rum med massa andra barn! Johan hade prövat 2 ggr idag.. Första gången hade hon inte alls velat sova.. Men han försökte igen och då hade hon somnat efter ett tag! Medan hon sov kom Johan hem.. Vi for förbi pappas jobb och lämnade vår beställning (vinterkläder till Vanessa), Och sen körde han mej till dagiset! Vi gick in båda 2 men hon sov ännu! Då for Johan på jobbet.. Jag hann vara där ett tag och sen vaknade Vanessa! Låg och tittade sej omkring i rummet när en av personalen kikade in :) 
 
Hon vaknade till, kom ut, fick vatten och sen började hon leka med dom "stora barnen"! När jag frågade "Ska vi klä på oss och gå hem nu" fick jag ett skakande huvud till svar! Klart hon inte ville gå hem när hon precis vaknat :) Hon fick leka lite och sen klädde vi på oss och skulle börja gå.. Hon vinkade hej då till en fröken och då sa fröken "Hej då Vanessa, Vi syns imorgon".. Då nickade Vanessa till svar :)
 
Tror det här kommer gå superbra! Ska avsluta nu.. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback