Nyttigt...

Jag tror ändå det är ganska bra att börja småjobba litegrann innan det är dags att sätta barnet på dagis! Nu efter att ha jobbat 1 vecka så saknar jag att vara med Vanessa hela dagarna! Saknar hennes glada morgonhumör, Busandet, Matandet, Rumpskuttandet... Saknar allt med henne känns det som.. Och det kan väl vara nyttigt? Att faktiskt hinna sakna den lilla personen litegrann emellanåt?!.. Då uppskattar man tiden man är hemma mycket mer!

För nog har jag känt mej "less" många dagar på att alltid göra samma sak på typ samma tider.. Kliva upp, byta blöja, mata, busa, söva, mata, byta blöja... osv... Allt går ju som på rutin! Så jag tycker det har varit skönt att jobba den här veckan för att få göra lite annat på dagarna! Saknar såklart Vanessa när jag är borta, men hon far ju inte iväg nånstans.. Vet ju att jag får vara med henne direkt jag kommer hem :) + att det är skönt att veta att jag jobbar 1 vecka och sen är ledig 2 :)

Är nog nyttigt för Johan och Vanessa att få lite tid ensam med varann också tror jag! Är jag hemma så blir det oftast (läs alltid ;P) jag som fixar med allt från blöjor till sövningar.. Är Johan hemma själv med henne så måste ju han vara mer "ansvarsfull" på nåt vis.. Komma ihåg mattider, blöjbyten osv osv.. Plus att Vanessa kanske slutar vara såå mammig om hon spenderar mer tid med sin pappa! :)

Som sagt, har varit roligt att jobba den här veckan.. Men nu ser jag fram emot mina 2 lediga veckor :) Bara myysa på morgonen och slippa stressa iväg! Kommer bli underbart

Aja, nog svammlat.. Bara nåt jag funderade på så här på kvällskvisten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback