Lur...

Vaknade vid 9 idag igen när Vanessa vaknade.. Samma visa som alla mornar och sen satte vi oss i soffan ett tag.. Johan klev upp kring halv 11 (?) och när klockan var typ 12 sa han att han skulle gå och vila ett tag! Jag kände mej också sååå trött så jag bestämde mej också för att gå och vila ett tag.. Hade Vanessa sovandes i min famn så kändes som en bra idé... Typiskt nog vaknade hon när jag la ner henne men till slut fick jag henne att somna om!

Vaknade vid halv 3 när hon vaknade.. Då tog Johan henne till köket eftersom det var matdags för henne.. Tror hon fick äta köttfärssås och spagetti idag! Jag satte mej vid datan och kikade lite och sen gjorde jag dom sällskap i köket... Så svårt att veta vad man ska ge dom små för mat... Så här ser en dag ut för Vanessa:

1:a målet för dagen (mellan 9-11) Ersättning (150ml).. Ska ev. byta ut det till välling(?)
2:a målet för dagen (mellan 13-15) En hel stor burkmat
3:e målet för dagen (mellan 17-19) Ersätting (150 eller 180 ml beroende på hur hon åt av burkmaten)
4:e målet för dagen (mellan 21-23) Havre välling (200ml)

Vissa dagar får hon "mellanmål" bestående av antingen burkar eller av de där yoghurtarna man kan köpa.. Men jag har svååårt att få in ett till mål annars under dagen! Sen vi började ge 150 ml ersättning så har hennes spyor i princip slutat!!! Så har svårt att tänka mej att hon behöver mer.. Men ersättning behöver hon ju inte heller egentligen äta nå mer... Men vad ska jag byta ut det målet till?! Känns som att hon kan ju inte äta en till burkmat då?! Men kanske är så man måste byta.. Eller till gröt kanske.. Aja, Jag får se hur jag gör :) Min dam äter ju det mesta så är väl bara att pröva sej framåt..

Skönt som fasen iaf att hon inte äter på natten nå mer.. Det är lääänge sen nu! Dom nätter hon sovit läänge har jag gett mer ersättning på morgonen eftersom det känns som att hennes lilla mage borde vara extra hungrig då :) Men man märker direkt när man ger för mycket.. Då kommer kräkningarna igen.. Svårt att veta exakt hur mycket hon vill ha eftersom hon typ aldrig säger till när hon är mätt.. Aja, säkert svinintressant att läsa om hennes matvanor men detta hör ju som till mitt liv nuförtiden ;P

Ska kika lite serier nu och sen bege oss mot stan för lite handling.. Sen ska vi till mamma och äta middag! 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Leo åt också tills hans spydde när han var liten. Det var först när han var ca 1½ som han helt slutade äta för mycket. Vi fick stoppa honom varje måltid, men det är inte alltid så lätt att veta hur mycket dom behöver.

2011-07-08 @ 13:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback