Sovmorgon...

Denna vecka är det ju min vecka att få sova på mornarna.. Och det gööööör jag!! Lite för länge... Vaknade första gången vid 9 imorse när Vanessa bestämde sej för att vakna.. Hörde att Johan gick och böt blöja och började fixa frukostgröten.. Jag vände mej om och tänkte att jag kan ju sova ett litet tag till!! Nästa gång jag vaknade så var jag sviiintrött!! Men vände mej om och kollade på klockan.. 13.14!!!!!!! Shit!! Haha, man behöver ju inte sova bort heela dagen bara för att man väl får :P

Hoppade upp och kramades med min lilla ett tag och sen smet jag ut me Bobby i regnet!... Sen har vi väl inte gjort så mycket.. Jag och Johan har spelat lite Yatzy.. Är väl typ det enda vi gjort :P Vanessa var sviinsur pch grinig för ett tag sen.. Johan for iväg och hämtade nå nycklar och handlade lite och jag satte mej i soffan och försökte söva Vanessa! Hon grinade och bökade på så jag gav upp efter ett tag.. När Johan kom hem fick han försöka söva henne.. Han la ner henne i vaggan och jag gick in till köket och städade bort lite därifrån.. Han kom in efter typ 3 minuter och då hade hon somnat!!! Jaja, måste väl få gå bättre med pappa ibland också :P

Nu är ungen igångsatt och när den är klar åker pommes in och till det steker vi pepparbiff!! Smaaaaask...

På fredag ska jag och Stina ha "kalas" hos mej.. Så ni som är fikasugna kan komma :) Blir väl att beställa nån tårta.. Och mamma skulle baka bullar och kärleksmums :) Nu vill jag inte bli äldre... Snart 30!!! Jisses vad åren går.. Kommer ännu ihåg allt sen jag var typ 14 sååå väl.. Nästan för väl ibland..... :P

När man träffade sin första kille, Gjorde slut, Hade kärleksproblem, Var ute och söp.. Herregud det är faktiskt över 10 år sen nu!!!!! Shiiiiiiiit.. Nu sitter man med sin sambo, barn, hund, fast jobb..... Herregud så tiderna ändras :) Trodde faktiskt aldrig jag skulle skaffa varken hund eller barn.. Nu sitter man här med en av varje :P Och kunde inte vara lyckligare!!!

När vi skaffade Bobby var vi i valet och kvalet eftersom jag är allergisk.. Men vi bestämde oss för att hämta hem han ändå för att pröva.. (Med liiiite övertalning från Johan)... SöötBobby! Första bilden vi såg på han...



Och det där med att skaffa barn har jag faktiskt aldrig tänkt på fast så många runtikring hade barn redan... Var väl först när jag vart gravid som jag kände att det faktiskt var nåt jag ville göra!! 9 månaders väntan var väl inte helt underbart roligt ;P Men "slutprodukten" var helt klart värt all väntan och längtan! :) Sen tidigt i graviditeten trodde ju jag att det skulle vara en pojke.. En liten Adrian! Jag var inställd på det heela tiden medan Johan var säker på att det var en flicka.. Jag har alltid sagt att jag ska ha 2 barn.. Först en pojke och sen en flicka... När Vanessa kikade ut och det vart en flicka vart jag helt förvåånad.. Glad, Men chockad! Att jag kunde ha en sån stark känsla för att det var en pojke så var det inte det?! Aja, jag är verkligen supernöjd över min flicka! Spelade mej ingen roll alls vad det än skulle blivit så...  Såg ju att bebisen hade 10 fingrar och 10 tår iaf :)





Var underbart att äntligen få se den lilla som bökat omkring i magen alla dessa månader :)

Aja, vart visst en hel novell nu fast jag bara tänkte skriva ett kort inlägg så avrundar nu!! :D Tjing

Kommentarer
Postat av: tessi

skönt att få sova ut ibland... Nädu, vi var några otippade mammor måste jag säga:) Haha!!

Satt också igår och tänkte tillbaka på förr i tiden...kul hade man men nog är de lugna mammalivet skönare:)

2011-08-09 @ 17:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback