Julbord

Hallo!

Vaknat halv 8 idag för att jag skulle hinna med alla mina morgonbestyr :)
Hoppade in i duschen det första jag gjorde.. Efter det måste man ju göra allt som hör till dusch... Blåsa platta, smörja.. Ja allt sånt!... Aja gick ganska fort... Sminkade mej litegranna och hoppade i kläderna!

Började sen kika i garderoben vad jag ska ha på mej på julbordet ikväll.. Önskade nästan att man bara hade 1 sak att ta på sej så man slapp gå igenom allt :P Aja kom fram till vad jag ska ha.. Men hittade inga svarta strumpbyxor så det måste jag komma ihåg att köpa på jobbet!

Jobb 10-18.15 sen efter det far vi alla hem till Pia innan vi ska på julbordet... Trevligt att alla från jobbet kunde följa med i år.. Tror det är första gången vi är alla som ska göra nåt :)

Ikväll kanske Stina ska komma hit... Beror lite på hur sen jag blir borta.. Men tror inte det blir vidare länge! Ska jobba imorrn så vill komma hem i ganska normal tid så jag orkar med att kliva upp tidigt en dag till :P Aja men julbord brukar ju inte direkt vara så länge.. De flesta äter och sitter och surrar lite och sen vill dom fara! Gäller bara att nån tar "första steget" och säger att dom ska fara så brukar dom flesta följa det :P

Nå alkohol orkar jag då inte heller dricka då jag inte ska nånstans efter vi ätit... Känns som meningslöst på nåt sätt! Har aldrig förstått mej på att sitta och dricka och sen bara fara hem :P

Johan har med vovvarna på jobbet idag igen... Hade visst gått bra igår! Tror ju lillen hade det roligare hos mej på jobbet än hos Johan eftersom han dom får sitta i bilen där :P (i kupevärmare) Men Bobby däremot tycker säkert det är skönt att slippa vara ensam så han är nog bara glad att han också får följa :) Trist iaf att det inte funkade att ha han på jobbet... Aja krisar det sej nångång får jag hoppas att Lisa är ledig eller att vi jobbar om varann! :) Sen är ju Stina och Johans mamma bra på att ställa upp ifall de inte har nåt särsklit inplanerat... På nåt vis löser sej allt i slutändan!... Man måste bara ha lite tålamod ibland :P

Vovvarna började bråka på riktigt igår!... Usch.. Sa åt dom båda 2 och dom såg lite förvånade ut över vad som hade hänt.. Bobby låg och gnagde på ett ben och då kom den lilla och ville ha det... Visst att det är ok om Bobby säger ifrån men.. Trodde inte det skulle bli diskussioner från den lillas sida :P
Mitt i allt hör jag bara hur det börjar skälla och fräsa, Då tittar jag bak och ser att Bobby ligger på lillen och visar tänderna... Jag lyfter direkt bort han och kollar hur det är med lillen.. Trodde han skulle ha ett sår eller nåt eftersom han lät så ynklig.. Men han var då helt ok :) Skönt att se att Bobby kan säga ifrån, Men det får ju inte gå till överdrift.. .Så sen när han började morra åt lillen när han kom så sa jag åt han några gånger och efter ett tag med massa "nej:ande" så kunde dom ligga och gnaga på samma ben som att inget hade hänt :)

Nä nu har jag inte tid att sitta här! Och är väl bäst att sluta skriva nångång så folk orkar läsa ända till slutet :P

Trevlig helg allihop!!

Kommentarer
Postat av: tessi

åhh vilket långt inlägg...Kuuul :)

2009-12-11 @ 16:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback