Snabb uppdatering..

Har väl inget speciellt på hjärtat.. Ville bara skriva lite så ni vet att jag lever typ! :P Dagarna rullar väl på mest som vanligt känns det som.. Vanessa växer och frodas som hon ska.. Vilket jag tycker är konstigt med tanke på hur lite hon äter vissa dagar.. Idag har hon faktiskt haft en bra matdag enligt mig..
 
Frukost-      1 macka och 1 glas fil
Häremellan åt hon en liten burk med chokladpudding som hon såg i kylskåpet..
Lunch -       Typ 3 köttbullar, sås och makaroner
Middag -     Lite fisk och pommes.. 
Kvällsmat - 1 macka och 1 glas fil..
 

 
Riktigt bra med andra ord.. Vissa dagar skippar hon helt middagen och vill ändå sen bara ha fil till kvällsmaten.. Aja, Så länge hon orkar leka och vara sig själv så är det väl ingen fara! Verkar ju som att de allra flesta barn är i såna här perioder emellanåt!
 
Hennes tal då.. Ja vad ska man säga?! Jag förstår det mesta hon säger, Men för övriga kan det väl vara lite svårt ibland! Dom få ord hon säger sätter hon ihop i meningar nu.. Och hon är mycket bättre på att iaf försöka säga efter ord.. Förut försökte hon inte ens, Nu försöker hon på flera ord hon hör under dagarna.. Hennes senaste ord är Gungor! Hennes fröken på dagis heter Gunvor :P 
 
Aja, Det kommer säkert snart hoppas jag! Man kan ju inte låta bli att jämföra med andra barn när man känner så många som har relativt jämngammla barn.. Tex Mario har ju pratat rent sjuukt länge! Så han vill jag inte riktigt jämföra med ;P Maja har också pratat rätt länge nu! Nåja, Är väl ingen ide att stressa det, Det är väl samma som med ex pottträning. Vissa barn blir blöjfri tidigare än andra osv osv.. Det första Vanessa ville göra imorse var att kissa på pottan.. Hon sa kissigt och slet av blöjan och sen satte hon sej på pottan och kissade.. Men det varierar lite från dag till dag.. Tror det underlättar att hon oftast inte vill ha kläder på, Då blir det ju som lättare att bara springa till pottan och sätta sig :P
 
Jobb imorrn 10-18.. Sen hem och leka med pigan innan hon ska sova! Sen blir det seriekväll med sambon... Jobb igen på lördag! Suck, Fan va skönt det hade varit med ett dagtidsjobb och inga helger!!! Ett sånt jobb ska jag ha när jag blir stor ;P
 
Jag och Vanessa ska klippa oss nästa helg.. Synd jag inte har hennes hår! Då kanske mitt hade blivit långt nångång :P Märker typ bara på luggen och utväxten att håret blir längre :P Vet inte alls vad jag ska göra.. Blir väl det vanliga.. Toppa och klippa till luggen! Inte så spännande men.. Vågar mej inte på nåt alltför avancerat, Ohh sist jag klippte relativt kort så trivdes jag i det ända tills det vart den där tråkiga längden som det alltid blir när det har vuxit lite.. Och Vanessas hår.. Hmm Tidigare har jag sagt att hon ska ha pannlugg.. Men tror jag ändrat mej! Den växer såå fort och hon får den direkt i ögonen, Så jag tror den ska få växa! 
 
 
 
Nåja, Ska kika vidare lite nu och sen ska jag gå ut med vovven.. Sen blir det nog sängen! Är så ruskigt trött JÄMT när jag vaknar på morgonen, Så ska försöka sluta med mitt nattsuddande.. Tjings!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback