Klippning..

Vaknade vid 7.25 imorse! Trött som ett as!!! Aja, pallrade mig upp och plockade upp Vanessa från hennes säng.. Fixade på, åt frukost osv.. Vanessa såg mina målade naglar och skulle självklart också ha målat sina! Aja, plockade fram mina nagellack så hon själv skulle få välja.. Först valde hon en svart och det kändes inge roligt att försöka få på så mörkt på hennes små naglar :P Då valde hon ett genomskinligt och jag började måla med den.. Hon vart lite fundersam om varför det inte kom nå färg på hennes naglar :P Efter en liten diskussion om att det faktiskt inte är nån färg på det nagellacket (sånt där som ser typ grönt ut fast det är genomskinligt, stärkande) så valde hon ett rosa.. Satt så duktigt och väntade tills det torkade :)
 
 
Just efter 10 gick vi på stan! Köpte 2 nya kepsar åt Vanessa och sen tog vi en fika på Café Oscar! Fanns inga chokladbollar så Vanessa var liiite besviken, Men hon nöjde sig med en kanelbulle till sist :P
 
 
Sen gick vi till frissan där det var meningen att vi båda skulle klippas till! På vägen dit var hon på strålande humör..
 
 
Men väl där ändrades det lite ;P.. Hon började grina så fort det var hennes tur! Ingen idé att tvinga den lilla så jag hoppade själv upp i stolen! Hon kikade på min telefon samtidigt sm hon åt chokladpudding och drack festis! Gick superbra.. Emellan varven kom hon och kikade till mej eftersom jag satt i ett annat rum :) Trodde aldrig hon skulle sitta så bra och vänta.. Så jag vart positivt överraskad! Skönt att veta att hon faktiskt kan sitta och vänta medans jag gör annat ibland!!
 
Sen gick vi till mamma och böt blöja och åt lunch.. Ungspannkaka och sylt! Sen hem och lägga henne för en vila! Hon slocknade direkt hon kom i sängen typ :P Tror det var därför hon inte ville klippa sig.. Hon hade hunnit bli trött.. Aja, nästa gång får vi planera in en bättre klipptid för henne! Lite tidigare än idag eller lite senare på eftermiddagen! 
 
Aja, ska kila vidare.. Sätter väl ut en bild på mig också, Gjorde inget märkvärdigt hos frissan.. Toppade till det och klippte snelugg! Sen lockade Nina till det.. Snyggt, Men frågan är ju om jag kommer få till det själv sen :P Tjings!
 

Kommentarer
Postat av: linda

Ingen av våra ungar har gått nå babysim.Dem har älskat vatten från första stund förutom sture,men nu älskar han de och de är så skönt.Inge bråk i duschen heller har de varit.

Svar: Men va skönt! Coolt att få såna där undervattensbilder.. Hade aldrig fått Vanessa under ytan :P
Lotta Blom

2013-05-19 @ 11:27:33
Postat av: Linda

Alvedon är bra att ge lindrar de mesta. Har funkat bra han har sovit som en stock.
Vi har undervattens bilder på alla barnen och har alltid fått dem under vatten sen har vi ju vart på badis från 3 mån ålder med tindra och wilmer,sture var stor första gången vi kom oss till badet... Sen så är dem inte ett fugg rädda heller.

Svar: Använder man alvedon till allt (utan att ens veta om det behövs dessutom) så kan man bli immun mot det.. tycker ändå det är konstigt att ge alvedon "utifall att han får träningsvärk"... Låter fel i mina öron iaf!
Lotta Blom

2013-05-20 @ 08:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback