Sjukstuga..

Ännu en dag hemma med VAB.. Hennes öga har inte varat nåt idag.. Imorse var det massa intorkat under ögat och i fransarna.. Men efter jag torkat bort det har det inte kommit nåt nytt! Hoppas det fortsätter så :)
 
Fick "sovmorgon" idag.. Vanessa vaknade just före 8!!! Kommer ihåg de dagar hon sovit till typ 10-11.. Sköönt! Aja, var ganska lätt att kliva upp imorse när jag insåg att jag fått sova nästan 1 timme längre än vanligt! Har lagt henne för en vila nu.. Verkar inte gå så bra dock, Hon ligger där inne och surrar för fullt! Aja, ger det ett tag till.. Har sneglat in och hon ligger då ner i sängen iaf!
 
Kikade en film igår.. Pitch Perfect! Den var faktiskt helt ok.. Lite skum, Men helt klart sevärdig! Tycker dom borde bytt ut några skådisar dock! 
 
 
Var hos mamma och åt middag igår! När Vanessa hade ätit klart ville hon ner och busa.. Sagt och gjort, Hon sprang iväg till vardagsrummet med Maja.. Efter en liten stund hörde vi hur Vanessa vråålar från vardagsrummet! Hon hade tagit tag i en kokhet glödlampa!! AjAj! Resten av kvällen spenderade hon med handen i en skål med kallt vatten.. Tänkte att hon kommer vara vaken hela natten och ha ont.. Men var nog mest "skådespel", För direkt vi kom hem så sa hon inget mer om handen.. OCh jag frågade såklart inte ifall "den su´kulle börja göra ont igen" :P
 
 
Har kollat på handen idag och det syns ingenting... Hon visar att det gör ont mellan tummen och pekfingret, Men det syns då inget där! Så är nog bara för att hon kommer ihåg att det gjorde ont som hon säger så :)
 
Imorrn blir det mest troligt jobb.. Ska se hur ögat ser ut nu efter hennes vila innan jag bestämmer mej! Men känner jag dom på jobbet så hinner nog dom ringa innan hon vaknat :P Lättare att få ut folk om man ringer dagen före och frågar.. Men samtidigt dumt, För fast hennes öga varar lite till idag kan det ju ha försvunnit tills imorrn.. Aja, avvaktar tills efter vilan som sagt.. (om hon nu ens vill det)...
 
Ska kika in till henne nu och kolla vad hon pysslar med.. Kanske inte blir nån vila idag heller? I förrgår vaknade hon just efter 7 och vilade inget på hela dagen och det funkade faktiskt rätt bra.. Tror vi båda 2 var lika trött på kvällen :P Direkt jag går till ett annat rum så hör jag "mammmmmaaaa, mammmmmaaa".. Så på kvällarna känns det saligt att få gå vart jag vill utan en liten svans som skriker efter mej :D Bara kunna gå på toa själv är ju underbart när man har småbarn :P
 
Aja, det var allt för denna gång.. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback