2 veckor kvar...

"Bara" 2 veckor kvar till semestern nu! Men det kommer säkert gå fort.. Eller?! Jodå, jag hoppas på det! Johan & Vanessa har tagit ledigt redan nu.. Var liite jobbigt att gå till jobbet imorse när jag visste att dom fick vara hemma!
 
Hade velat få lite tips från er som har barn som slutat sova i spjälsäng.. Kommer era barn och väcker er när dom kliver upp? Vanessa gör då inte det!!!! Får panik ibland när jag vaknar av att jag hör henne gå omkring ute i vardagsrummet.. Hon hittar inte på nå hyss utan hon går mest runt och leker, kikar på Ipaden osv.. Jag hade ju velat att hon kommer och väcker oss iaf, Känns inte ok att hon ska vara vaken själv..
 
För nån dag sen när Johan jobbade förmiddag så satt hon i soffan när han klev upp vid 05.30.. Johan gick fram till henne och sa att det är mitt i natten och förde henne tillbaks till sängen! Hon somnade om ganska fort.. Där hade det ju vart bra om hon hade väckt oss så vi direkt hade kunnat säga att det inte var dags att kliva upp än!!
 
Säger åt henne varje kväll när jag lägger henne "Visst kommer du och väcker mamma eller pappa är du vaknar imorgon?".. Och hon svarar alltid "Ja".. Men på morgonen har hon visst glömt bort det löftet ;P Så länge hon inte hittar på hyss är det ju kanske inte hela världen om hon är vaken en stund själv.. Men vissa dagar vet man inte alls hur länge hon har varit vaken innan man själv vaknar! Och det känns lite olustigt.. Aja, Nog om det... Men tips mottages gärna!
 
Aja, ska kila ut med vovven nu.. Sen ska jag nog försöka sova! Jobb 9-14 imorrn... Skön dag :) Tjing!
 
Ett till tips mottages gärna.. Johan fyller år ihelgen och jag har ingen aning om vad jag ska köpa :P

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej Lotta.
Jag tror inte du behöver vara oroig för att hon vaknar och är vaken skälv ett tag. Johannes gorde med så och det har funkat bra. Skönt att hon inte gör nå hyss i jalafal =)

Svar: Oki! Förstår inte varför hon inte väcker oss.. Kan ju inte vara roligt att sitta vaken helt själv :P
Lotta Blom

2013-07-03 @ 05:59:28
Postat av: Linda

En av orsakerna till varför jag kommer ha kvar spjälsängen så länge som det går ;) Tycker det är nog jobbigt att inte veta när Jeppe klivit upp ^^

Svar: Vill inte riskera att huvuddyk rätt ner i golvet, Därför jag valde bort spjälsängen :P
Lotta Blom

2013-07-03 @ 08:01:47
Postat av: linda

Ville bara testa didriksson. Men wilmer haf sin reima från förra året och håller på ropa in en reima åt tindra.

Svar: Okeey :)
Lotta Blom

2013-10-21 @ 07:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback