Sjuk!

Tjoo!
 
Märks att Vanessa haft feber.. hon blir så slö och sover mycket :) Man så är jag själv efter det.. Man blir ju helt slut i hela kroppen närman är varm!! Måste ta extra hårt på hennes lilla kropp.. Efter febern var borta fick hon prickar runt munnen..
 
 
Mycket prat om det kan vara höstblåsor, svinkoppor mm.. Men inget av det stämmer in tycker jag! Aja, får avvakta och se.. hon verkar iaf inte ett dugg brydd om dom! Och med både svinkoppor och höstblåsor ska ju barnen ha jättont.. Så där skippades den teorin!.. Men törs jag lämna henne på dagis imorrn?! Får som sagt avvakta lite..
 
Idag bajsade hon på pottan :) Min stortjej!! Ni som är känsliga kan ju sluta läsa här ;P
 
 
Fotade den här bilden och typ 2 sekunder senare ställer hon sej upp mej bajset hängande i rumpan :P Hon tittade ner och såg bajset, Vart liiivrädd stackarn!  Jag sa lugnt att hon skulle sätta sej ner så bajset kommer i pottan.. Men gick inte så bra.. Aja, bajset kom i pottan fast hon stod upp så :) Sen gick vi och torkade och jag försökte få det till nåt positivt.. så jag sa "Åhhhh va du är duktig" och klappad händerna.. Då log hon lite och tittade på pottan och sa Titta.. Då gick vi och kikade och sen spolade vi ner det! Sen fick hon 2 kakor för att hon varit så duktig! Skönt att slippa bajsblöjor, Så för mej får hon gärna börja gå på potta..
 
Hon har sovit just över 2 timmar nu.. Sjusovaren! Hon ska få middag direkt hon vaknar.. Hennes aptit är inte alls bra just nu.. Hon äter några tuggor och sen vill hon ha kaka istället :P Har varit så ett tag nu.. Eller så är det bara vi som är van vid att hon äter kopiösa mängder! Kanske är den här mängden hon ska äta? :P
 
Nä, Nu ska jag gå och kika om damen är vaken.. Tjing!

Kommentarer
Postat av: mallo

Alfons har nyss haft scharlakansfeber. Han såg ut så där, om huden flagnar vart pricksrna varit så är det de så läkarn. Han avslutade sin penicillinkur idag.

Svar: Aha, läkaren vi träffade sa att det är prickar som beror på nåt virus och att ingen behandling behövs!.. Men nu börjar dom försvinna iaf!
Lotta Blom

2012-10-03 @ 23:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback