Torsdag..

Jag har varit såå dagvild den här veckan..  Igår trodde jag det var måndag! Och idag känns som en tisdag..
#
Var på öppen mottagning på BVC här i gällivare imorse.. Eller imorse är väl fel ord, gick dit vid 10.30! Vanessa höll sej på bra humör fast vi vägde, mätte längd och huvud! Skönt.. Hon är nu 75cm lång och väger nästan 11 kilo!! Stoor tjej :) när hon börjar gå på "riktigt" kommer väl allt babyhull försvinna.. Men hon följer sin kurva bra fast hon är en liten knubbis ;P söt som socker iaf.. Och skönt att hon har lite att ta ifrån nu i alla dessa sjuka tider.. Tycker var och varannan har feber, magsjuka, förkylning osv!
#
frågade igen om Vanessas sovvanor då jag tycker hon sover så kopiöst myycket jämt! Men det är precis lika normalt som att hon skulle ha sovit väldigt lite.. Alla barn behöver olika mycket sömn, så är helt normalt att sova "för mycket", likaså att sova för lite också är normalt... Skönt att höra iaf!
#
gick hem och gav lunch till Vanessa och la henne sen för en liten lur.. Då gick jag iväg på stan.. Strosade runt på KappAhl, Kicks och sen på jobbet.. Köpte 3 nagellack på Kicks! Billigt med "tag 3 betala för 2" på nagellack som egentligen kostar 25:- styck! :) på jobbet köpte jag 2 väskor och 2 nagellack.. Sååå kul när jag lyckats spara ut mina naglar igen! Då har jag nåt att pyssla med när jag inte kan sminka mej! Överväger ansiktet med naglarna ;P
#
jobbat 14-18.15 idag.. Kassa hela dagen! Kom sen hem och umgicks med svärmor och Vanessa.. Hon var barnvakt eftersom Johan hade träning.. Hon for hem efter ett tag och jag och Vanessa fortsatte busandet! Har satt upp hennes tält igen och det var populärt :) gjorde kväll vid 19.30 och vid 19.45, efter välling och tandborstning sov hon sött! Älsklingsungen min <3 känns som att jag knappt hinner träffa henne nu efter jag börjat jobba :/ men är väl så verkligheten är!
#
sen har jag och Johan kikat ett avsnitt av Grimm! Eller jag kollade och Johan sov :P han drog sej vidare till sängen vid 22.. Då har jag målat naglarna och sen varit ut med Bobby! Inte van att måla naglarna riktigt ännu märker jag.. Lyckas alltid smeta ut lite innan det torkat eftersom jag börjar dona med annat.. Glömmer som bort "torktiden" :)
#
nä, ska kika runt lite nu och sen ska jag försöka sova! Jobb 8-15 imorrn.. Vid 16 far Johan till Kiruna och LK-festen.. Så imorrn hoppas jag på lite besökare så man slipper sitta själv hela kvällen! Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback