Äntligen Fredag!

Jobbat 10-16 idag.. Vanessa har varit hemma med Stina och det har gått kanonbra! Men det visste jag ju iofs redan att det skulle :) När jag skulle gå så fick jag en puss och en kram, Sen tog hon tag i Stinas finger och drog in till sitt rum! Härligt att slippa gå till jobbet utan att hon står och skriker vid dörren..
 
Apmycket folk på jobbet.. Jag stod på lagret så slapp den mesta kaosen men :P Halva reapriset lockar mycket kunder! Går ju inte att handla billigare kläder.. OCh finns faktiskt en hel del fint också! Jag shoppade en del kläder åt Vanessa.. Storlek 86 är ännu för stort med tanke på att hon är så kort.. Men snart säger det väl bara poff så kan hon inte ha 80 nå mer.. Så kändes lika att börja köpa upp så man har kläder när hon väl kommer dit! Helt underbart fina kläder vi fått in på jobbet på sistone...
 
 
 
Kom hem just efter 16.. Gjorde middag som fick bli köttbullar i gräddsås och makkisar! Såå gott! En av Vanessas favoriter :) Tror hon åt närmare 10 köttbullar och det är mycket för hennes lilla kropp :)
 
Efter vi ätit så for vi till Kevin som fyller 2 år idag! Stora killen :) Fikade jättegott fika och satt och surrade.. Vanessa lekte med en leksaksbil.. (en som man ska sitta och köra omkring på) Eller kanske var en cykel kom jag på(?).. Aja skit samma.. En sak med hjul som man ska köra omkring på iaf :D Mitt i allt trillade hon och slog pannan rakt in i hörnet på tv-bänken! Jag trodde först bara det var en liten bump, Men såg att det började blöda.. Johanna var supersnabb med att hämta saker för att stoppa blödningen! Pressade tussen mot såret och då slutade det blöda!! Efter ett tag började det blöda igen.. Då for vi först in på barn och där sa dom att vi skulle fara in på Akuten eftersom dom har bättre "redskap" för såna skador!
 
 
Sagt och gjort.. Väl där fick vi träffa en sjuksköterska som tvättade rent och sen fick vi vänta ca 30 minuter tills doktorn hade tid att träffa oss! Vanessa sprang runt i korridoren som en galning fram och tillbaks.. Hon som satt i receptionen var riktigt gullig och kom ut och lekte med Vanessa och gav henne ett klistermärke :)
 
När läkaren kom så kikade han på såret (medan vi ännu var i väntrummet..?!) och sen fick vi gå in på ett rum.. Jag höll Vanessa i min famn och Johan höll fast hennes huvud! Hemskt :/ Han tvättade först rent såret och sen limmade han! Efter det fick hon ett plåster och sen var det klart! Gick riktigt snabbt och Vanessa slutade grina direkt det var klart.. Hon fick med sej en nalle från läkaren :) 
 
Åkte hem och fixade välling.. Sen var det sängdax för henne! Klockan hade hunnit bli just över 20.. Då brukar hon ju sova i vanliga fall! Hon somnade ganska direkt.. Hoppas nu bara hon låter plåstret sitta kvar så hon inte är i såret och kliar och pillar.. Aja, Time will tell!
 
 
Ska kika vidare nu ett tag... Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback