Heej

Testar skriva ett inlägg från datan.. Kanske det då fungerar att kommentera inläggen?!
Gårdagen.. Var på stan en snabbis på dagen för att köpa hem mer alvedon.. Hittade en söt body åt Vanessa på KappAhl också! Tänkte gå in på Lindex och köpa hårfärg, Men var så lång kö, Så jag vände :P Sen for jag hem.. Tog med mej Bobby till mamma vid 16 för att äta middag! Korvstroganoff och ris.. Sååå gott, Det måste jag lära mej att laga :D Har hört att det inte är så svårt ;P Sen gick jag och Stina tillbaks till mej just efter 17.. Efter en stund kom Vicky.. vi busade med Vanessa och surrade.. Klockan 20 fick Vanessa sin kvällsmat och sen somnade hon.. vi surrade på ett tag till och sen gick Vicky hem! Då hackade jag och Stina iordning våra morötter och blandade dip.. Sen kikade vi en film.. "A lonely place to die".. Inte såå bra men.. Sevärd i brist på annat kanske?! ;P Kikade delar av "Burlesque" efter den, Sen var det dags för sängen eftersom Stina jobbar idag..
Vaknat 11.15 idag.. Klädde på mej och gick ut med Bobby! Direkt jag kom in hoppade jag in i duschen... Efter det smorde jag in mej från topp till tå, Blåste håret, plattade håret och sen klädde jag på mej! Fy för att duscha! Allt tar ju sån tiiid... Sen har jag mest bara busat på med Vanessa, donat i hennes rum osv.. Fick hyllan hit som jag har velat ha till hennes rum ett bra tag nu! Sköönt.. då slipper alla hennes saker ligga över golvet.. På dagarna ligger det ju alltid huller om buller, Men är skönt att kunna "städa bort" till kvällen så hon slipper sova i allt kaos :P
Ska till min farbror och hans familj vid 16.. ska kika gamla filmer från när vi var små :D Kollade en snabbis sist vi var där från julen 2001.. Kul å kika sånt där..
Vanessa har haft feber i 3 dagar.. Igårkväll var den borta!!! Men imorse hade den kommit tillbaks?! What?!... Skuuumt.. Kanske nå nya tänder på g, För i övrigt verjar hon helt frisk.. förutom att hon matvägrar! Frukost-gröten och kvällsvällingen slinker ner som vanligt.. Men alla mål emellan det tjorvar hon med.. Kanske lessnat på burkmaten? Men det tror jag inte, Hoppas då verkligen inte det!!
Gav henne alvedon nyss och la henne sen för en liten lur.. I förrgår när hon skulle vila vid den här tiden så blåste hon på ända till 18!!!.. Så får väl se hur lång den här vilan kommer bli...
Aja, ska kika vidare nu.. Tjing!

Kommentarer
Postat av: tessi

Testar kommentera iaf:)



Joline har vägrat burkmat sen hon var Ett.. Härliga tider för mig som verkligen hatar att laga mat.. Då är de tur att Pecke gillar de:)

2012-01-22 @ 15:05:08
Postat av: Johanna

Ja korvstroganoff är hur enkelt som helst, skär ner korven och när pannan är varm kastar du i färdighackad fryst lök som finns att köpa, i me korven och bryn de, på med paprikapulver, sen ren grädde(inge jäkla fusk grädde, som matlagningsgrädde å sån skit,i maten ska man ha riktig grädde) och sen på med redning och senap och tomatpure o salt. Klart

2012-01-22 @ 15:56:51
URL: http://johannaboklov.blogg.se/
Postat av: Petra

Ebba är världens stoltaste! :) och så duktig. Mjölkstockningen är väck nu, skönt! Ha de bra!

2012-01-22 @ 20:33:11
URL: http://petrasjaa.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh vad trist om hon började gå ner i vikt! Jag önskar hoppas vill för allt i världen att min mjölk ska räcka i ett halvår i alla fall! Men tiden får utvisa, och man får ju va tacksam att det finns ersättning om det inte skulle vilja sig till :/ men som sagt, jag hoppas mina tissar sköter sig som med Ebba :)

2012-01-23 @ 08:36:32
URL: http://petrasjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback