Tvättis...

Min dag kan sammanfattas i 2ord.. Städ & Tvättstuga.. Är väl det enda positiva med att vara hemma från jobbet utan att vara sjuk! Kan väl inte kalla mitt öga som en typisk sjukdom man brukar vara hemma från jobbet för :P Energin på topp så kändes lika bra att ta tillvara på den! Vaknade 10.15 och gick direkt ut med Bobby.. Började städa direkt jag kom in.. Plockade, diskade, slog igång en diskmaskin osv osv... Klockan 14 gick jag ner till tvättis.. Slutade med 9(!) maskiner!! Helt galet.. Nog såg jag att det var mycket tvätt, men jag hade gissat på max 6 maskiner..
*
Då torkrummet i tvättstugan är apdåligt så måste man tumla allt man vill få torrt.. Så jag har tumlat och tagit upp lite till lägenheten.. Sånt där klumpigt som man vet kommer göra så tumlaren fastnar! Och nåt sånt hade jag inte haft tid med :) Låg bra till i min tidsplan ända tills klockan blev 19 och jag såg att Johan började byta om till träningskläder! Fan, det hade jag heeelt glömt bort... Kutade ner till tvättis och kikade i tumlaren, och tackålov så var det torrt! Slängde in lite annat i den och gasade upp.. Busade på med Vanessa tills klockan var just efter 19.30, då fixade vi på pyjamasen och sen var det dags för vällingen! Efter den så somnade hon på stört när jag la ner henne i sängen..
*
Jag sprang ner i tvättis en snabbis.. Tog ut det i tumlaren, slängde in nytt och sprang upp! Självklart hade hon inte vaknat, men känns ändå olustigt att gå när hon är ensam.. Vette tusan varför egentligen!? Hon vaknar aldrig när man lagt henne och dom få gånger det händer så är det vid 00-01 och inte direkt efter.. Aja, det är väl ungefär samma som att jag ALLTID kollar in i hennes rum innan jag lägger mej, bara för att höra så hon andas :P Sånt växer väl bort med tiden? :)
*
Nu sitter jag i soffan och myser lite med Bobby.. Han har snurrat ihop sej här breve mej :) Ögat känns myyycket bättre idag! Men måste  smörja och hålla det "fuktigt" med ögonsprayen i 2 dagar efter infektionen släppt.. Än är det inte helt borta, men allt det röda och stela har försvunnit! Kan detha tagit så fort?.. Törs nästan inte tro på det...
*
Aja, ska kika vidare nu.. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag för Jeppe på skolan, tvättar å går m hundarna när maja sover ;)



Fråga Lisbeth om det växer bort :oP

2012-02-08 @ 14:16:32
URL: http://Http://cookiedragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback