Salva...

Ringde till ögonmottagningen imorse.. Fick ingen tid dit, men jag fick en ögonsalva utskriven! Tackar och bockar.. Ögat känns redan bättre, så det var nog en bra kräm :) Nu när jag blivit kvitt detta skiten så ska jag gå till en läkare som får kolla min hy.. Är lite rödrosig jämt i hyn och det heter "rosecha" ( vet dock inte hur det stavas :P).. Har man det är risken större att man får Blefarit! Står på alla sidor att ska man bli kvitt Blefariten måste man behandla alla underliggande sjukdomar.. Så det är mitt nästa steg! Nu vill jag bli kvitt den här skiten!
*
Gick vid 12 på Apoteket och hämtade ut min salva, plus att jag köpte en receptfri ögonspray som läkaren sa jag kan använda emellan antibiotika-krämen.. Den får jag bara använda 3-4 ggr per dag.. Så får att förhindra att ögonlocket hinner torka ihop och börja spricka så ska jag använda den andra.. Funkar bra än så länge!
*
Har sen bara varit hemma hela dagen.. Vanessa har blivit så snuvig mitt i allt.. Har inte gjort nåt annat än torkat snor känns det som :P nämen, jag fattar inte hur en sån liten människa kan ha så mycket snor?! :) satte Vanessa i badet just efter 19.. Vid 19.30 fick hon välling och sen var ser dags att sova.. Och snabbt tog det!
*
Gick och la mig vid 01 igår och vaknade 11.45 idag.. (var vaken mellan 8-8.15 när jag pratade med läkaren).. Gick och vilade med Johan när Vanessa vilade.. Vaknade 16.50 nör Johan väckte mej.. Trött tjej? ;P känner mej trött redan nu.. Så ska pallra mej ut med Bobby nu och om jag är lika trött när jag kommer in så gör jag Johan sällskap i sängen! Blir att vara hemma från jobbet imorrn också.. Gick inte att ordna så jag fick vara barapå lagret imorrn och det var mitt krav.. Vill inte visa mej bland massa folk just nu :P men det tror jag min chef också förstår, lät då som det:)
*
Nä, bäst jag kilar ut nu... Tjing!

Kommentarer
Postat av: Stina

Tröttmössa!!!! =P



Tycker faktiskt läkaren kan sjukskriva en när man får sånt!!

Inte roligt att vara bland folk kan jag förstå!

Vet ju bara när jag har mitt jävla eksem på händerna, det tycker ju jag är hemskt! Känns som att alla stirrar på det! Fast har insett att det faktiskt bara är jag som ser det... =P



Om du får nått för rosecha som funkar, ska jag oxå testa! Vet hur länge jag stört mig på det, men har som aldrig blivit av att göra nått åt det konstigt nog.... =)

2012-02-07 @ 00:00:00
Postat av: bella

åhhhhh... hemskt med ögat, jag hade blivit galen... hoppas de blir bättre snart =) kram på dej

2012-02-07 @ 19:26:51
URL: http://isabellsonja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback