Filmer..

Slänger väl upp en rad med filmer jag sett på sistone eftersom jag lovat att bli bättre på det :P
*
Jag saknar dej - En film helt i min smak!!! Tror aldrig jag gråtit på "riktigt" av en film.. Men det vart att torka bort en hel del tårar under denna underbara film! Rekommenderar den starkt till alla! Handlar om hur alla runtomkring kan komma tillbaks tilll livet när någon nära dör.. Grymt bra.. Kanske inte jättebra skådespeleri från alla i filmen, men handlingen gör den värd att se! Ger den 10/10!
The Mask Maker (Maskerade) - En skräckfilm som var lite som den "typiska" skräckfilmen.... En ung kille som dör och kommer tillbaks för att hämnas.. Nä inte alls nån höjdare! Fick denna som ett tips från syster Linda och se, Så förväntningarna var ganska höga.. Kanske därför jag vart besviken på den? :) Nä, Det tror jag faktiskt inte.. En dålig film helt enkelt! Kan väl vara värd att se nån kväll bara "för att ha sett den" eller nå ;P Vissa scener var väl helt ok och skiljde sej lite från det "gamla" man är van vid i skräckisar...  Får 2/10 utav mej
The Bunny Game - En grymt dålig film som handlar om en prostituerad kvinna.. Hon åker med en lastbilschaufför som sen håller henne fången! Kass film rakt igenom och slog av den efter ca 30 minuter! Usch! Får 0/10 av mej! Inget alls som var bra med den...
The Silent House : Också en riktigt dålig film.. Den är inspelad i en end lång tagning! Litegrann som "Blair Witch Project" fast utan att "dom spelar in själva i filmen" om ni fattar hur jag menar?.. Denna slogs också av efter ett tag då det inte alls hände nåt spännade! Kanske var då det bra började? Men med en sån värdelös början kan man inte förvänta sej att nån orkar kolla vidare... Den får 0/10 utan mej!
Vanihing on 7th Street - En bra och oväntad rysare.. "Blir strömavbrott i hela centrala Detroit! Det enda som finns kvar utav människorna är klädhögar.. Förutom en grupp md människor som hittar varandra!" En bra film som man inte alls kan förutse nåt som ska hända i och det gillar jag! Får 8/10 av mej!
The girl with the Dragon tattoo - Den lär väl alla redan ha sett men... Jag som inte alls kom ihåg mycket utav "män som hatar kvinnor" tyckte denna var bra! Var väl i princip samma film förutom lite småsaker som dom ändrat.. Dock tyckte jag det var löjligt när alla skådisar var engelsk-talande men dom befann sej i Sverige? Och hade Svenska namn.. Ska man göra om en film för att de slöa engelska folket inte kan läsa text på filmer dom ser, så kan man väl göra en riktig film och ändra platsen till typ USA och ändra deras namn till namn dom kan uttala korrekt?.. Aja, kanske en struntsak, men jag störde mej på det! Trots det får den 8/10 då det är en bra film och en bra story...
*
Haha vart ganska mycket dåliga filmer i den här updateringen, Men nu vet ni vilka filmer ni ska undvika :P Ska krypa ner under täcket och sova nu! Klockan ringer 8... Natti!


Kommentarer
Postat av: Linda

Å jag gillade Mask maker och tyckte Jag saknar dig var jättedålig ;) Skådelspeleriet var inte lite dåligt, det var vansinnigt dåligt!

2012-02-14 @ 18:19:44
URL: http://cookiedragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback