Magsjuka!

Jaja.. Då var kräksjukan här också! :/
 
Vanessa åt sin välling och var helt som sig själv igårkväll när jag la henne just före 20!.. Hörde att hon hostade till just före 00.. Efter en liten stund började hon gråta! Jag gick in och tänkte ge en tutte och sen lägga henne ner.. När jag tog tag under hennes armar och tänkte lägga henne så märkte jag att hon var blöt.. Gick och tände lampan och såg spya överallt!!!! Stoor fläck i sängen, halva pyjamasen osv.. Inte vidare fräscht.. Tog in henne på toaletten och rengjorde henne och tog av pyjamasen! Sen satte jag henne i hallen framför ipaden! Då tog jag itu med sängen.. Hoff! Jag är inte känslig, Men det var fan inte kul att ta bort all spya! Spolade av allt och hoppades att tvättstugan skulle vara ledig på morgonen..
 
 
Satt och mös i soffan framför en film och lite kikande på Ipaden.. Blanda det med massa spyor också givetvis.. Men det var mysigt dom stunderna hon såg ut att få må bra! När klockan närmade sej 03 så gick vi och la oss.. Frågade Vanessa om hon ville sova med oss, Men hon sa nej och gick in till hennes rum! Lyfte upp henne och hon la sej ner direkt.. Då hade hon inte spytt på typ 1 timme! Jag och Johan gick också och la oss då.. Johan snaaaaarkade som vanligt och när klockan närmade sej 4 så gick jag till soffan för att sova! Hade precis börjat slumra till när jag hör hur Vanessa grinar från sitt rum.. Kom in och då var spyorna igång igen.. :(
 
Slängde ut Johan till soffan och bäddade våran säng med massa handdukar.. Jag och Vanessa la oss där och vi somnade båda gasnska fort! Hon har vaknat hemskt mycket under natten och spytt! Jag ställde väckaren på 8 för att ringa jobbet, dagis och tandläkaren.. (hon hade tid där 10.10 idag) Vaknade och tänkte bara blunda ett tag.. Jojo, vaknade 20 över 9 när dom ringde från jobbet! Aja, allt löste sej och dom skulle skicka en ny kallelse till tandläkaren...
 
Efter jag ringt alla mina samtal tänkte jag gå och lägga mej breve pigan igen.. Direkt jag hade lagt mej så hörde jag hennes ljuva stämma "mamma".. Då var det bara att kliva upp :) Gjorde ingen välling eftersom jag trodde spyorna skulle komma igång igen då.. Men efter en stund när hon sa "kaka" och gick till köket så fixade jag vällingen! Idag har hon inte spytt nåt alls! Jag var iväg till Apoteket och Coop vid 10.. Köpte vätskeersättning, blåbärssoppa, bananer.. Lite sånt där som jag hört är bra när man har magsjuka :) Sen har jag hunnit tvätta 4 maskiner också! Sköönt.. Hade nog inte luktat så smaskigt från tvättkorgarna om spykläderna fått ligga där tills jag har tvättstuga nästa gång :P
 
Aja, hoppas spyorna har slutat nu! Men känns skumt om dom kommer tillbaks.. Är ju snart typ 12 timmar sen hon spydde sist!.. Får se vad som händer...
 
Hon ligger och vilar nu, Johan är på jobbet & mamma har hämtat Bobby för en springtur!.. Jag ska slå på ett avsnitt One Tree Hill nu och sen ska jag nog väcka Vanessa! Sover hon för länge vill hon säkert inte sova ikväll... Så Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback