Måndag & Inskolning..

Jaha.. Vad har hänt sen sist då?!
 
Jag och Stina fyllde år igår.. Hela 28 år!! Herregud vad vi börjar bli gamla ;P Nåja, "Man är inte äldre än man gör sej".. Känner mej helt ärligt inte en dag över  typ 23.. Skumt det där! Aja, alla blir vi äldre.. Hade folk hela dagen och åt god tårta och fikade.. Mycket trevligt!
 
Idag var det dags för inskolning på dagis! Och det gick över mina förväntningar! Vanessa var glad hela tiden och sprang omkring och lekte med alla saker.. Gick iväg med en fröken och kikade runt lite osv.. Helt klart en bra dag! Fick äta lunch där och sen vid 12 gick vi hemåt.. Johan och Vanessa skulle vila men.. Den lilla ville inte sova :P Så vart bara Johan som fick vila då! Jag busade på med Vanessa och gav henne korv å makkisar just efter 13 och prövade lägga henne efter det.. Och då somnade hon på stört :)
 
Jag kikade lite på tv3play och sen när hon vaknade så åt vi middag! Efter det klädde vi på oss och gick på stan i lekparken! Massa barn där som vanligt... Vanessa tjoade och sprang omkring! Men som vanligt ville hon mest bara gunga :P Träddade E & M där så lekte med dom ett tag och gick sen hit på området så barnen fick leka här..
 
Vid 18 gick vi in till Linda och fortsatte busa! Gick hemåt kring 19.. Då sprang Vanessa omkring med sina dockor (som vanligt) medan jag plockade ihop lite.. Sen var det välling, tandborstning och sängen för henne! Somnade rätt omedelbart! 
 
Jag sitter och kikar runt lite på tradera.. Kom på idag att jag måste köpa mer "dagiskläder" till Vanessa.. Ska ha minst 2 ombyten där.. Hmm.. Tror inte jag har nåt i hennes garderob som jag vill lämna i en korg på dagis ifall hon grisar ner sej :P Nä, Så lite mer "vardagliga" kläder måste vi skaffa.. Mjuka byxor och mer baströjor! 
 
Kanske jag ska fortsätta mitt serietittande på tv3play nu när hon sover.. Är ju så skönt att kika genom play när man slipper all reklam!! Kanske äter en bit av det lilla som vart kvar av tårtan ockå.. Jo det lät som en toppenbra ide!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback