Tjohej...

Vaknat 20 i 12 idag.. Sköönt! :) Klev upp och satte mej framför datan ett tag och sen gick jag ut me Bobby.. Sen vaknade Vanessa från sin lur och då lekte vi ett tag på golvet och sen var det dags för mat.. Fixade hennes gröt och sen vart det lite mer bus :) Vid 14 gick jag, Johan & Vanessa på stan.. Vart 2 par mössor (en "vanlig" och en hjälmmössa när det är riktigt kallt), En jacka och ett par vantar..





Tror inte jag lagt ut en bild på hennes overall hon fått av sin morfar va? Här kommer den iaf :) En som man kan ha både som "påse" och vanliga ben.. Tyckte den var riktigt fin :)



Overallen och mössorna är Reima och jackan är från Lindex.. Köpte ett par vantar från Lindex också men dom glömde jag fota.. Ett par vanliga vita.. Måste köpa ett par tjockare till vintern, Men dom duger nu!

Tog en fika på Café Oscar också när vi ändå var på stan.. Sen gick vi förbi Johans mammas jobb en sväng.. Tror Johan tyckte det var på tiden att Vanessa träffade sin fammo eller nå ;P När vi hade varit där ett tag så gick vi hemåt.. Johan satte köttet i marinad och jag packade upp de vi köpt..

Vanessa åt middag vid typ halv 6 och sen somnade hon direkt jag tog henne i famnen! Helt sluuut... Har börjat med 2 vilor på dagarna istället för 3-4.. förut har jag "sövt" henne varje gång hon varit lite trött och gnuggat ögonen, Det gör jag inge mer utan hon får ta en vila på dagen runt 12 tiden och sen får hon vil igen vid 6.. Hon sover 1-2 timmar varje gång så det känns som att det räcker.. Då sover hon grymt mycket bättre på natten! I förrgår somnade hon ju 23 och vaknade 11.30(!) och igår somnade hon 23 och vaknade 9.30... 

Efter hon somnade har jag slagit på en tvättmaskin och en diskmaskin.. Har plockat ihop i halle, köket och vardagsrummet.. Man måste som passa på när hon sover så man får nåt vettigt gjort på dagarna :) Hon har börjat skutta omkring så mycket nu så man kan inte bara låta henne vara.. Måste hela tiden gå och kika va hon hittat för nåt på sin väg :) Satte henne i vardagsrummet igår och det tog inte länge för henne så var hon ute i hallen...



Vi har köpt upp så vi har massor med tuttar.. Och dom ligger i princip överallt! Om Vanessa ser en tutte på golvet så tar hon den och sätter i munnen direkt!! Aja, Då kommer dom ju fram iaf :P 

Jag har ju som sagt blivit himla mörkrädd på sistone.. Men jag har kommit på ett bra knep! Sover med Bobby i sängen och då somnar jag som ett litet barn.. :) Och han verkar då inte klaga ;P



Aja, ska fortsätta göra lite nytta nu medan hon sover ännu.. Tjing! 



 

Kommentarer
Postat av: Linda

Var sugen på den randiga mjuka, hon har ju en Hello Kitty jacka. Men jag hittade Jeppes gamla så jag tror det duger. Måste nog förbi pappa och handla mössor åt henne däremot ;)

Dom säljer majskrokar på Konsum.

2011-09-07 @ 20:06:33
URL: http://cookiedragon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh jag längtar också tills Marios overall kommer! Även om de är en liiten bit bort att använda dem! Ska vi ha någon babyträff i morgon kanske? :)

2011-09-08 @ 10:27:17
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback