Jaha...

Kanske man ska ge sej på det här bloggandet igen.. Gillar ju att skriva så!

Min vecka har gått suuuperfort.. I början på veckan hände väl inte så mycket roligheter! I Onsdags sov Bobby hos Stina K och hennes kille Joel! Dom ska ju ev. vara hundvakt så dom ville pröva ha han lite innan och det var ju en superbra idé.. Just liiite tomt utan min mysvovve men, Var rätt skönt på samma gång! Där vet jag ju att han har det bra och slipper oroa mej så.. Då blir det ju lättare :) Hade varit skönt om han får vara där när vi är borta just av den anledningen.. Jag vet att jag slipper oroa mej! Där vet jag att han får gå ut, äta, träna, busa, mysa osv.. För kan ju vara ganska skönt att släppa den biten när vi väl far.. Aja, inte fått nåt helt 100 svar ännu men.. Hoppas dom vill ha han iaf :)

På Torsdag var jag och hälsade på Madde i hennes nya lägenhet här i Gällivare.. Superfint! Hon mötte mej efter vägen så gick vi dit tillsammans.. Hennes Olivia hade blivit så stor! :) Länge sen vi träffades så hade ju hänt en hel del, Som det ju gör snabbt med småttingar... Satt där till just efter 19 och sen gick jag hem för att Johan skulle på träning! 

Fredagen började med handling och en runda på Apoteket!... Hann bara komma hem och packa in i kylen så gick jag ut med Bobby för att han skulle få busa lie med Maddes hund Nova! Hon är en amstaff-tik på 4(?) år... Varken hon eller Bobby ville väl diret busa ;P Nova sniffade mestadels i backen och Bobby sniffade henne i baken :P Haha, jaja är ju så med hanhundar.. Hon var så snäll när hon sa åt så Bobby fattade inte riktigt vinken men.. Det gick bra iaf.. När vi hade gått klart så kom Madde med in så flickorna skulle få träffas.. Olivia ville ha typ allt Vanessa hade men.. Gick bra och vart nästan inga sura miner alls :) Barn är ju lite så i den här åldern, Att allt som alla andra har är roligare än sitt eget :P



Skiljer ju bara 3 dagar mellan Vanessa & Olivia.. Dom ser ganska likadana ut(!) men är väldigt olika.. Vanessa rumphoppar ju medan Olivia kryper och ställer sej efter möbler.. Aja, Alla barn är ju olika som tur är! :) Liite svårt för Vanessa nu att ställa sej från sittande.. Försök själv ställ dej upp vid ett bord med benen rakt ut!! :D

På kvällen gick jag till Madde och satt där.. Johan hade "fotbolls-kväll" med 3 kompisar och jag kände att det inte var vidare kul :P Satt där till typ 22-30 och sen knatade jag hem för att Vanessa skulle få sin kvällsmat och sen få sova.. Hon somnade ju såklart i vagnen! Tyyypiskt... Väckte henne och sprang in och sa till Johan "Fixa hennes mat medan jag byter om till pyjamas".. Sagt och gjort.. Hon åt och vägrade sen somna om.. *suck* Tror hon somnade närmare 00.. Aja, ibland fungerar inte sovtiderna, Bara gilla läget :) Då sover hon ju längre på morgonen också så!

Igår fick jag besök av Linda & Maja på dagen... Käppte lite kort men vart för slö för att dra över dom till datan.. :P Vanessa och Maja busade på och verkade ha det trevligt medan jag och Linda satt och surrade! Vid 16 kom även Stina hit efter hon slutat jobbet.. Vi satt och hade det trevligt! Inte ofta vi ses alla 3 själv.. Vid 17(?) ringde Johan och sa att han skulle hämta mat.. Vi ringde och beställde och han hämtade det på vägen hem! Vart från MD:S! Godaste hamburgarna i Gällivare iaf.. Sibylla äter jag som sagt aldrig mer ifrån.. Usch för deras pommes!!

Stina spenderade hela kvällen/natten här igår.. Vi kikde en film som började 20.00.. "A Cinderella Story".. Har sett den ett X antal gånger men jag gillar den! Typisk "tonårs-film" med allt som hör till... :) Sen surrade vi på ett tag, Spelade Yatzy mm och sen var det dags för bädden.. Gick och la oss kring 2(?) tiden och jag somnade ganska direkt! Jag sover visst bättre med bara Bobby i sängen av nån konstig anledning.. Vad kan han göra om det kommer ett spöke och attackerar mej?!?! :D Haha...

Snart far vi till sooooolen.. Lääängtar!!



Aja, Ska kika vidare ett tag nu sen ska jag ta plats med min lilla på golvet.. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Åh vad härligt! Jag vill också till solen :)

2011-09-05 @ 07:38:48
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback