Sovmorgon

Imorse vart jag liite orolig när jag vaknade av att Johan skulle på toa... Hade inte vaknat en enda gång av Vanessa och klockan var efter 7! När Johan klev upp från sängen sa jag att han skulle kika ner i vaggan för att kika så allt var ok.. Och det var det ju såklart, Men var skönt att höra det iaf! :) Somnade om och vaknade 9(!) av att hon grinade.. Skööönt :) Hoppas det håller i sej.. För jag kan vänja mej vid att behöva kliva upp 9 varje dag tror jag ;P Hon somnade alldeles för sent igår.. Först vid 00... Så kan ju vara därför hon sov så länge också! Säkert därför...

Klev upp och matade henne och nu ligger hon här breve mej och sprattlar i soffan :) Har börjat slarva att ha henne på golvet nu på sistone också så hon lär aldrig kunna vända sej! Är så kopiöst mycket hundhår på mina golv nu så jag vill inte sätta ner henne dit.. Visst att jag har filt och sånt under henne, men håren kommer som ändå på henne ^^ Måste städa nån dag snaaart! Men det är ju sååå tråk! Aja, Det måste ju göras ändå.. Drar jag på det för länge tror jag att mina dammtussar snart kommer anfalla ^^ Blir såå dammigt också när man har hund.. Borde ha skaffat nakenhundar istället för mina pälsbollar!!!!

Jag hoppas på att hela veckan blir fylld av iaf lite roligheter så jag slipper vara ensam hemma med hundarna och Vanessa hela dagarna/kvällarna, nu när Johan jobbar 15-00 heela veckan! Så alla besök denna veckan är varmt välkommna ;P

Köpte ny burkmat till Vanessa igår.. Den som är från 5-6 månader! Ska testa ge idag om vi är hemma när vi ska ge lunch.. Annars prövar jag ge lite senare eller imorrn :) Ska bli kul att se hur mycket av den hon äter.. Sa igår att barn borde komma med en bruksanvisning.. Och det stämmer fan! Om man inte själv har haft barn eller inte känner nån som har barn kan man ju inte veta nåt alls?!? Jag frågar Nina många av mina dumma frågor och får alltid så bra svar :) Är ju så svårt att veta ex hur mycket mat man ska ge/gång... Och när man ska byta ut ett helt mål till "vanlig" mat och sånt där... Aja, Det blir nog bra det här!

Aja, Nu börjar lillan bli liite besvärad så ska trösta henne och sen ska jag ge mat och gå ut me hundarna! Tjings..

Kommentarer
Postat av: Johanna Boklöv

men sen är de så olika för alla de där med maten. när kevin var 5 månader så åt han gröt till frukost varje morgon och ett mål mat om dagen med vanlig mat och resten ersättning. Sen när han var 6 månader åt han gröt på morgonen, vanlig mat till lunch och vanlig mat till middag och de som han utöver det åt var ersättning. Nu äter han ju bara vanligt så klart :D + välling på kvällen dårå=)

2011-05-10 @ 13:23:39
URL: http://blogg.johannaboklov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback