Morrn

Vanessa har fått en klocka i sej verkar det som.. Vaknar alltid 6 och vill ha ny blöja och mat! :) Aja, 6 är väl ändå en ganska okey tid känns det som?! :) Känns som att det är morgon och inte mitt i natten iaf... Trött som attan är man ju själv, Men är ju bara gilla läget och hoppa upp! Man piggnar ändå till ganska fort.. Oftast!

Igår hade jag en helt ok dag.. Började dagen som vanligt med att mata pigan och en mata hundarna och gå ut med dom.. Sen mötte jag upp Linda här ute för en frukost på Alla Tiders.. Efter det knatade vi till Pennstället och därefter gick vi till Nyfiket och beställde 2 tårtor! Dom kommer nog bli superfina.. Efter det gick vi till Dollar$tore för att handla till dopet vi har ihelgen! Köpte:

*Kakor
*Dukar
*Dekorationer att ha på bordet
*3 stora blockljus
*Kakfat (2 stycken, Då kan vi behålla varsitt sen)

Måste handla dricka, kaffe och te.. Det kändes lite för tungt att släpa det på vagnen hem :) Efter det gick Linda till mamma och gick på Domus för att handla lite mat till Vanessa! Träffade Nina, Lina och Jennie där och följde med hem till Nina! Satt där och var social och matade Vanessa.. Just före 15 gick jag för att möta upp Linda för ett möte med prästen.. Satt där och pratade och gick igenom dopet i typ 30(?) minuter och sen gick jag hemåt för att rasta hundarna! Träffade Nina och Lina utanför Nina, Dom var på väg ut för att ta en promenad.. Vi gick snabbt förbi mej så jag fick rasta hundarna och sen gick vi iväg.. Vart en snabb fika på Nyfiket också :P

Efter vår promenad gick jag hem.. Hängde upp en tvättmaskin och donade lite här hemma! Vid 18(?) åt jag och Johan middag; Korv och makaroner och sen gick vi ut och promenerade! Gick den vanliga vägen och hundarna sprang runt och härjade som vanligt :) Bobby har börjat lyssna såå bra, Så enda gångerna jag har koppel på han är när det kommer andra hundar.. Då lyssnar han bara med ett öra :P När jag är här precis utanför oss har jag alltid koppel mest för att det är såå mycket hundar jämt här!

På kvällen skulle vi kika film.. La oss i soffan med choklad och dricka! Johan somnade väl efter typ 1 timme.. Filmen var såå dålig! Men kikade ändå klart den bara för att se hur pass mycket den skulle spåra ut.. Och det var rejält! :D Började med genmanipulerade kackerlackor och slutade med ett monster som var lika stor som en människa och kunde flyga! Haha, ingen vidare bra film med andra ord...

Vanessa sov i min famn under filmen.. Börjar bli standard! Inte alls ofta hon somnar i sin säng själv nåmer.. Aja, inte så jag måste sitta och tokvyssa eller gå omkring med henne för att hon ska somna, Så det gör faktiskt inte mej nåt! Tycker faktiskt det är ganska mysigt när hon somnar i famnen! Visst, Ibland hade det varit kul att se en film själv men.. Det kommer väl det också :) La ner henne i sin säng efter filmen och då gick jag ut me hundarna.. När jag kom in gick jag också och la mej.. Försökte väcka liv i min man men det var omöjligt så han fick sova på soffan! Skönt som attan att slippa hans snarkningar var det ;P

Nu börjar min dam bli lite kinkig så ska ta upp henne :) Tjings

Kommentarer
Postat av: tessi

De är ändå rätt skönt att kliva upp tidigt och de är ju roligare ju äldre dom blir..Nu har man ju sällskap på morgnen och nån att prata med som faktiskt svarar:)

2011-05-26 @ 07:39:07
Postat av: tessi

Nä den ligger så fint i bilen än:) Men förhoppningsvis nu när repstoppet är över så kommer den upp:)

2011-05-26 @ 11:31:18
Postat av: Tilda

6 är helt ok ! men allt före känns dödstidigt ju ;)

2011-05-26 @ 12:00:24
URL: http://ElinMatilda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback