Gokväll...

Sååå trött redan känner jag... Ska försöka att jämt kliva upp mellan 9-10... Kanske lättare att somna på kvällarna då! Kan ju alltid hoppas!! Igpr låg jag och vred mej i timtals innan jag kunde sova.. Dryyygt!

Idag har jag varit vaken sen typ 8.15... Vanessa har sovit såå bra inatt! Sköönt.. Då är det ju typiskt att jag inte kunde sova direkt jag la mej.. *suck* Aja, Fick iaf några timmars sömn! Plockade och donade ett tag och sen just före 10 satte jag igång kaffet så Stina skulle ha klart när hon vaknade :) Hon hade ställt väckare på 10... Lite service måste ju hon också ha ibland när hon är här ^^ Kan ju inte bara vara jag som har det skönt :P

Vi kikade Våra Bästa År.. Jesper kom hit vid 11 när Lindas skulle ut och promenera med en kompis.. Vi gick på Alla Tiders och fikade.. Jag och Stina tog varsin (liten) toast och Jesper åt glass.. (Han hade ätit frukost hemma) Till efterrätt tog jag en bit kladdkaka och Stina tog 2 kulor glass :) Efter det gick vi på museét och kikade! Jesper tycker det är såååå kul att vara där.. Tror han hade kunnat vara där en hel dag om han hade fått ^^ Leka affär och kika runt på allt!.. Sen gick vi en sväng på InterSport! Efter det gick vi hemåt...

Har inte gjort så mycket efter det.. Stina for hem vid 15.30(?). Jag och Johan for just före 16 till Skatteverket då jag kom på att jag inte hade deklarerat ännu! Liite panik när dom hade stängt och jag inte visste hur jag skulle fylla i när jag har sålt min lägenhet.. For förbi på pappas jobb och skrev ut en blankett och sen hjälpte pappa mej hur jag skulle fylla i den! Sköönt.. Jag hade som fått för mej att det var den 5:e det var sista dagen och inte redan den 2:a... Aja, hann ju i tid att få iväg den nu så :)

Skulle egentligen ha gått och fikat med Madde och hennes dotter Olivia imorrn.. Men hon har varit så sjuk lillflickan :/ Hostig, rinniga ögon å va det nu var.. Stackars liten! Dom har varit nångång med henne till läkaren och dom sa sist att dom trodde det var "RS-virus".. Jag googlade på det och det stod att det var väldigt smittsamt och kan även smitta via luften! Så kändes onödigt att riskera nåt.. Annars är jag inte alls vidare hispig att vara med folk som är lite förkylda osv.. Barnen måste ju ibland utsättas för baciller känns det som, För annars har dom ju ingen möjlighet att få ett immunförsvar? Vet inte om det är helt tokigt... Vill ju verkligen inte att Vanessa ska bli sjuk, Men man kan ju inte för evigt hålla henne borta från varenda människa som är lite sjuk heller! :)

Nu ska jag kika lite tv... Sen klockan 21 blir det "En unge i minuten" och efter det blir det nog bädden.. Tjing

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker inte heller man ska vara för rädd för baciller ! Just när bebisen är nyfödd och dom närmsta veckorna tycker jag det är viktigt att ha dom friska då dom är så svaga ! Men nu utsätter vi ju barnen för allt möjligt bara genom att gå på fik, vilket är bra :)

2011-05-03 @ 10:14:49
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Linda L

Våran lilla gosse han har då fått följa med till dagis från de vi kom hem från BB och inte har han vart speciellt mycke sjuk heller..Mitt val var ju att våran tjej drar ju ändå hem en massa baciller....När dem börjar dagsi blir dem ofta sjuka innan dem har byggt upp en bra immunförsvar.

2011-05-03 @ 20:19:30
Postat av: Lisa

Jag har inte heller varit rädd att pojkarna skulle bli sjuka när dom var små. Sen fick Leo RS-virus och vi trodde nog att han skulle dö! Han fick en slempropp i halsen och slutade andas en stund. Ilfart in till barn och så blev han inlagd. Där kunde vi känna oss trygga. Jag tycker du ska hålla dig borta om dom tror att det kan vara RS, det är inte roligt när dom får det (om det blir allvarligt, det behöver ju inte bli det och det är sällan det är farligt).

2011-05-04 @ 06:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback