Som vanligt...

Som jag sagt måånga gånger.. man blir alltid lika taggad att skriva blogg när man får så mycket kommentarer ;P Känns ibland som att man skriver bara för sej själv när ingen nångång skriver nåt ^^ Aja, Tycker det är rätt skönt att få skriva ner lite saker ibland men.. Roligt när man får lite kommentarer ibland också :)

Vaknat första gången ganska exakt 5 imorse.. Då ville Vanessa ha mat! Hon åt och somnade direkt om.. Sköönt :) Sen vaknade hon nästa gång vid 8.15 och är ännu vaken.. Men tycker hennes ögon börjar se lite trötta ut.. Men nu är ju klockan efter 9 så är nog lika bra att jag är vaken nu! Men är ju såå skönt att få somna om när hon somnar om :P Jag är lite knepig.. Sover sååå mycket bättre på morgonen än jag gör på natten.. Har inte alls svårt att sova på morgonen, men på natten kan jag vrida och vända mej i timtals! Konstigt...

Igår var vi på marknaden.. När vi gick hemifrån kollade Johan på termometern och sa att det bara var -4 grader.. Så vi knallade iväg.. Men usch va kallt det blev att gå där!! Konstigt väder... Aja, huvudsaken var att inte pigan frös och det gjorde hon inte.. Var så varm och skön i vagnen :) Vart en snabb sväng eftersom vi började frysa direkt.. Jag köpte det vanliga.. Sockar och nougat! Tog varsin souvas till lunch också :) Sen knatade vi hem..

Fick ett "Surprise" besök av storasyster Linda vid typ halv 5(?).. Man blir alltid lika förvånad när nån kommer utan att dom ringt före.. Förut kom alltid bara massa folk till oss titt som tätt kändes det som, Men nuförtiden ringer alltid alla före.. Hon hade varit hos min granne Stina och kikat på hennes nya tapeter så då passade hon på att smita förbi här en snabbis :)

Fick besök av Linda och hennes söta son Wilmer just efter Linda for.. Vi fick låna en hoppgunga och en gåstol till Vanessa.. Satte ner henne i hoppgungan och fick ett så stort leende tillbaka :) Den tror jag hon kommer älska att sitta i.. Gåstolen är hon ännu väääldigt för pluttig för, Satte ner henne i den och hon försvann som dit :P



Sen vid typ 18 kom Stina hit :) Vi gjorde väl inte så mycket.. For upp på Dannes och hämtade mat och for till mamma och pappa och åt! Smaask.. Blir inte att man äter från Dannes lika ofta som man brukade göra när man bodde i mbgt, Så det är alltid lika gott att äta där.. Sveriges godaste hamburgare enligt mej! :)

Satt hos mamma och pappa ett tag.. Kikade på en jättesöt liten soffa + bord jag ska ta till Vanessas rum :) Den har stått i ett rum nere i källaren jättemånga år.. Men nu kommer det komma till användning igen :) Tror jag kanske målar om den.. Måste kika närmare på den, Är den fräsch i färgen slipper jag ju det men.. Hade velat ha den rosa istället för vit :P Sen nu när jag ska börja göra iordning Vanessas rum tror jag att jag ska tapetera om där... Ville ju inte tapetsera om det innan vi fick bebisen när vi inte visste vad vi skulle få.. Jag som trodde det var en pojke hade tittat på "pojk" tapeter och hittade en sååå söt bård! En blå tapet med lite mönster på och en bred bård med nallebjörnar på.. Usch så sött det var :) Kikade även lite på "flick" tapeter och hittade där också några fina.. Nu när jag vet att det är en flicka hade det varit roligt att få rummet lite flickigt.. Tror inte jag vill ha allt i rosa, Men hade varit kul att få typ ljusrosa tapeter eller nåt iaf!

Man hör och läser många som säger att man inte ska skilja så mycket på pojkar och flickor redan när dom är små.. Att man inte ska ha bara blått på pojkar och rosa på flickor.. Det känns lite knasigt av nån att säga så! Alla bestämmer ju själva vad man klär sina barn i och lär ju inte ändra sej pga nån går och snackar så! Jag har inga problem med att klä Vanessa i blå, grå, svart eller liknande "pojkfärger".. Tycker verkligen inte allt behöver vara i rosa till flickor.. däremot tror jag inte jag hade klätt en pojke i rosa.. Vet inte varför, Men rosa är ingen pojkfärg! När pojken blir äldre hade jag däremot inte sett nåt fel i rosa kläder.. Kan vara riktigt fint på killar!

Jag trodde inte att jag bara skulle köpa "flickkläder" till Vanessa.. Men har blivit mycket rosa ändå! Men jag ser inget fel i det heller.. vill jag klä mitt barn i rosa borde jag ju få göra det utan massa gnäll ^^ Har även köpt svarta och gråa kläder till henne så lite variation blir det ju ibland :P Aja, Nog om det.. Bara nåt jag funderat på ett tag och läst mycket om på forum osv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vilken bra hoppgunga. fast mario är rejäl så är våran som för lång för han. armarna stickar rakt upp. är de linda henriksson du känner som du lånat av? :)

2011-03-19 @ 10:11:12
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag håller helt med om att man väljer själv vad man vill ha på sitt barn för färger, men det blir ju oftast automatiskt att man sätter rosa/lila/rött på flickor och grönt/blått på pojkar :D Olivia har gröna och gula kläder också :)

2011-03-19 @ 13:46:29
Postat av: Linda L

Va roligt de var att se att Vanessa gillade hoppgungan direkt.Där kommer hon nog trivas att stå.....

2011-03-19 @ 20:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback