Tjo...

-Jag kommer aldrig bli svartsjuk när jag ser mina ex med nya dejter,
för mina föräldrar lärde mej att man ska ge sina begagnade leksaker till mindre lyckligt lottade människor
;P

-----------------------------------------------------------

Hehe, Den var ju lite smårolig ^^


Tänkte bara uppdatera lite snabbt.. Imorrn ska vi para Bobby :) Synd att vi har fullt upp med livet i allmänhet.. Hade varit grymt kul att ha en valp efter Bobby <3... Aja, Kommer kanske fler chanser senare:)






Läste på en blogg tidigare att "Kejsarsnitt är som att ta en genväg"... hon menade självklart inget illa med det och förtydligade sej i ett senare inlägg!  :)

Men jag som själv tagit ett kejsarsnitt kan tänka mej att många ser det som en genväg... Personligen tycker jag det är fantastiskt att man kan få det om man vill eller om det helt enkelt inte går att föda vaginalt.. Men tycker verkligen inte man kan se det som en alltför stor genväg!.. Så mycket smärta det är efteråt kan man inte föreställa sej utan att ha varit med om det själv.. Precis som vid en "normal förlossning"! Med en vaginal förlossning försvinner ju smärtan direkt bebisen kommit ut medans vid ett snitt har man ont i veckor efteråt.. Och visst, i ex. Mitt fall så var det mitt val! Och fast jag haft så mycket komplikationer och smärta så hade jag inte gjort ett annat val nu i efterhand...  Vaginal förlossning är nåt jag aldrig hade viljat utsätta mej för! Tror helt enkelt det hade blivit för mycket för mej!

Aja nog om det, ska försöka sova nu när Vanessa sussar :) Natti

Kommentarer
Postat av: robin hood - gratis designhjälp

hej hej! jag skickar det här till lite olika bloggar.



Har du lust att byta länkar´? :) isf så länka mig och säg till så länkar jag dig, om du vill :)

ps rösta gärna på mitt sl bidrag hur acess kort ska se ut, om du har lust alltså? :) http://design.sl.se/bidrag/5737/



förlåt om du får detta två ggr, mitt internet är inte i sitt fulla bruk ;)



kram! / robinhoods.se - GRATIS DESIGNHJÄLP.

2011-02-11 @ 21:26:23
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Sofie Nylander

Lotta! Nu har du FEL FEL FEEEEL!

Vem säger att smärtan försvinner direkt när barnet är fött vid en vaginal förlossning? Herregud, jag hade ont i 6 månader efteråt, pga olika komplikationer förstås och det var fruktansvärt & plågsamt. Efter min andra förlossning hade jag också skitont i några veckor. Så smärtfritt kan jag inte påstå att det var... :( Jag är dock den som har hemsk skräck för snitt. Det är min absolut värsta mardröm! :( Tror inte man kommer helt smärtfri ur någon förlossning. Visst har vissa det lättare & enklare & kanske tillochmed smärtfritt efteråt men inte då jag!



Fast jag skulle inte tveka att föda igen. Det absolut häftigaste jag någonsin gjort & varit med om <3 Jag är sugen på en sladdis om sisdåär 4-5år när mina flickor går i skolan :P

2011-02-12 @ 23:35:29
Postat av: Lotta

Jo är ju samma sak som vid kejsarsnitt som vid "vanlig".. Vissa går "läkningen" jättefort för, Medan för vissa andra tar det tid...



Var bara så inne om mitt prat om snitt att jag måste ha glömt skriva nåt om det ^^ Alla är ju olika så är ju olika för oss alla :)



2011-02-14 @ 17:09:51
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: lina

ja, ensamtiden går ganska bra :) håller på att avvänjas lite i taget nu och det verkar fungera.. Ska bara bli klurigt att fundera vad dagarna ska innehålla mer än bajsblöja, mat och spya när jag är hemma hela dagarna :)Man kanske vänjer sig.. hehe :)

2011-02-14 @ 17:24:37
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Smärtan i underlivet efter en vaginal fl försvinner då veeerkligen inte direkt efteråt.......

2011-02-15 @ 02:10:36
Postat av: Lina

Smärtan försvinner verkligen inte direkt efter en vaginal förlossning, där har du fått om bakfoten.. kunde inte skita utan att typ skrika på 4 månader och gå normalt utan smärta tog väl typ 3 månader

2011-02-16 @ 19:49:18
Postat av: Lotta

Som jag skrivit i en kommentar till detta inlägg "Alla är ju olika så är ju olika för oss alla :)"..



det jag menade från början är ju att så fort bebisen är ute så har man inga smärtsamma värkar! Klart att det kan bli komplikationer men vanligtvis blir det ju inte det..

2011-02-17 @ 19:03:57
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har fött tre barn, och för mig har smärtan försvunnit från det att barnet fötts... har inte haft några som helst problem efteråt.



Kram Sussie

2011-02-21 @ 09:17:43
Postat av: Anonym

Det är såklart olika, men det är klart att en del kanske blir lite upprörda efter att ha haft problem efter. Jag är en som tog lite illa upp först, men vet såklart att du inte menar något dumt. Men det är rätt känsligt då jag mått dåligt och inte vet om jag vågar föda igen. Eftersom hon fastnade och jag sprack mycket.

2011-02-21 @ 20:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback