Gomorgon!

Idag är första gången på väääldigt länge (kommer inte ens ihåg sist) som jag vaknade av mej själv! Vart först helt orolig när jag inte som vanligt hade vaknat av att Vanessa lever om från vaggan.. Hann snurra många hemska tankar i mitt huvud innan jag bestämde mej för att kliva upp och kika ner hos henne! Klev upp från sängen och kikade på klockan 7.30.... Tassade ut i vardagsrummet och kikade ner i vaggan! Där låg världens vackraste lilla unge och bara stirrade upp på mej med ett stort smile när hon såg att jag kom :D Sötungen min! <3 Undrar hur länge hon hade varit vaken och hur länge det hade tagit innan hon hade börjat gråta??

Har sovit med sovrumsdörren stängd inatt eftersom vi inte hade hundarna i buren som vanligt.. Bobby var sååå orolig igår kväll.. Precis som att han sett ett spöke eller nåt! :P När vi skulle gå och lägga oss och jag sa att dom skulle gå in i buren så gick han förbi den och kröp in under Johans nattuksbord och satt där och skakade! Jag vart helt förskräckt eftersom han alltid hoppar in i buren när man säger åt han.. Tillåmed Johan såg lite "bekymrad" ut fast han låssades säga som vanligt "Usch, va fjantig han är"... Men när Bobby hoppade upp med framtassarna på sängen så lät husse han komma upp och sova med han ^^ Mitt hjärta smälte lite måste jag erkänna! :*

Bobby låg under Johans täcke en stund och sen smet han över till min sida... Låg och klappade han ett tag och han njöööt av uppmärksamheten! Texas rullade snällt ihop sej på bädden utan tjorv fast Bobby fick vara i sängen.. Sköönt! Så vi sov med dörren stängd eftersom då var hundarna iaf begränsade till bara sovrummet... Har massa kablar som går igenom så dörren var inte helt stängd, en liten glipa blir det ändå! Men hundarna kan ju inte direkt få upp dörren om det bara är en springa :)

Fick lite bra kort på Vanessa för nån dag sen när hon ligger och studerar sina fötter ^^







Hon kan ligga jättelänge och bara pilla på fötterna... Men oftast bara när hon är barfota! Har man sockar så är det som att hon inte fattar att fötterna faktiskt är där fortfarande! :) Hundarna älskar när hon ligger mycket på golvet nu! Alltid när man lägger fram pläden går hundarna dit och lägger sej! Speciellt Texas är väldigt förtjust att trängas där med henne ^^



Hon har börjat snurra på sej.. Asså inte från rygg till mage utan hon far som i sidled eller hur jag ska säga :P När jag la ner henne på kortet här uppe så la jag henne med huvet mot soffan.. Ser lite kul ut! Ibland när man låtit henne ligga på pläden ett tag så har hon på nåt vis lyckats snurra sej nästan helt av från den... Hoppas att hon lyckas börja vända sej till mage snart också! Då kanske hon kommer börja gilla att ligga så..(?)

Vi har ju inte hundarna i soffan nå mer.. Men Bobby är expert på att försöka charma sej upp ^^ Kommer och lägger sitt huvud mot ens ben eller om man ligger så lägger han huvudet mot soffkanten så man bara ser en nos sticka upp! ..



Och fungerar inte ena benet, Då försöker vi väl från andra sidan då...



Tror jag knäppte dom här korten i typ förrgår när jag icg Johan kikade nån serie.. Bobby vandrade runt ett ganska bra tag och försökte komma upp! Texas är jätteduktig och går och lägger sej nuförtiden, försöker väldigt sällan komma och gör han det så behöver man bara knuffa ner tassarna så går han! Eller så lägger han sej just nedanför en på golvet.. Kanske han känner att han får iaf lite närhet då? :) Vet inte om hundar ens egentligen vill ha närhet.. Tror man mer vill ha dom i soffan för ens egen skull.. Så är då jag iaf! Älskar att gosa med mina vovvar i soffan.. Ligga och mysas när man kikar film eller ska vila på dagen! Visst att hundarna gillar att ligga nära i soffan, Men undrar om det är nåt dom verkligen saknar nu när dom inte får vara där?!

Kom ju av mej lite där uppe när jag skrev att jag hade vaknat av mej själv.. Vad jag ville komma fram till egentligen var att jag inte har sovit mer sen jag klev upp! Och det är länge sen.. Men jag ska försöka kliva upp tidigare på mornarna för att se om jag har lättare att somna på kvällen då! Nu är jag så fruktansvärt less på att alltid ligga och skruva mej när jag ska sova!!

Nä, nu ska jag vara med min dam som vaknade igen :) Tjing

Kommentarer
Postat av: Linda L

Vilka mysiga bilder på lillan och på vovvarna.....

2011-04-21 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback