Sötnötar

Vet inte riktigt vad som hänt med hundarna på sistone.. I förrförrgår (eller hur man säger det) när jag skulle sätta in dom i burarna för natten så vägrade Bobby att gå in i sin! Försökte locka in han men han ville helt enkelt inte! Istället satte han sej utanför Texas bur.. Öppnade den och då gick han försiktigt fram och sniffade på Texas precis som att "Får jag komma in med dej istället".. sen när Texas bara sniffade tillbaka så tröck han sej in och gick längst bak  buren och la sej..

Igår när dom skulle in var det samma visa.. Texas hoppade in i buren med Bobby tätt efter sej :) Och så här gulligt la dom sej för att sova.. Mina småhjärtan :) Bobby som inte alls brukar vilja ligga nära han.. Så vette tusan va dom har fått för sej.. Kanske dom tycker det blir för ensamt att sova en hel natt själv i buren när dom är van vid att ha öppna burar eller bäddar att sova på..



Nu sen vi har fått köksbordet så har vi satt in burarna i vardagsrummet.. Så vi låser in dom där när det är dags att sova eller när dom ska vara ensamma! Och det funkar superbra! I förrgår var Bobby ganska pipig i buren.. Men då kanske det var för att han ville in till Texas :) för inatt har det då fungerat superbra utan ett enda pip från nån av dom! Sköönt..

Spelade in med min mobil en dag när dom var ensamma också.. Dom låg och sov så fint i buren båda 2 utan att pipa alls... Så skönt när man ser att dom trivs bra i buren! annars hade jag inte kunnat lämna dom där.. Och då vill jag inte ens veta vad Texas hade hunnit göra för hyss innan man hade kommit hem igen :P

Och det här me hans kisseri börjar bli bättre känns det som... 1 olycka inne igår på hela dagen och hittills idag ingenting! Idag har jag inte blöjan på han nå mer eftersom jag insåg igår att det bara rinner rätt igenom den! Vi får fortsätta vara noggranna och kolla signaler när han vill ut.. Så nog ska detta lösa sej :)

Aja, Ska kika vidare nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback