Förkyld

Usch så dåligt jag har "sovit" inatt.. Snorat och hostat sååå mycket så jag knappt kunnat sova nåt! Men ska iaf pallra mej på jobbet till klockan 8 så jag kan vara me på vårt personalmöte.. Men jobb senare tror jag inte det blir! Får se hur jag känner mejom ett tag... Är ju alltid på morgonen man mår som värst när man är förkyld så kanske känns bättre sen eller nå...

Gick och la mej vid 23.30 igår men har nog inte somnat förrens vid typ 1.. Vaknade efter ett liitet tag av att jag hostade sååå mycket! Och hade svårt att somna om!! Vette tusan vad klockan var när jag lyckades göra det.. Hann sova ett tag för att vakna av hostan igen.. Usch!! :/ Vaknade vid 6 och har inte kunnat somna om sen dess..

Aja, ska iaf kämpa mej till jobbet ett tag nu på morgonen så får jag ju helt enkelt se hur jag mår sen.. Men antar jag inte kommer känna mej speciellt frisk och kry med tanke på att jag inte sovit mycket alls!!

Nu vill jag ha mina papper från f-kassan om min hela havandeskapspenning.. Känns som att den behövs nu!! Inte kommer jag orka gå och jobba fram tills den 3/12... allt är ju tungt redan nu så hur ka det inte vara då?!?! Förstår deras resonemang att "graviditet är ingen sjukdom".. Men dom måste ju ändå tänka på att allt blir faktiskt jobbigare! Magen är ivägen och man har några extra kilon att gå omkring med.. och en babys som sprattlar och sparkar i revbenen är ju inte direkt skönt att gå omkring med och försöka jobba och vara trevlig mot kunderna!

Aja, Får helt enkelt vänta och se vad beslutet säger.. Har beställt papper från f-kassan nu om mina pengar jag ska få därifrån nu när jag går på halv havandeskap också.. får se när dom dyker upp i brevlådan då! Tar det för länge får jag helt enkelt gå in på f-kassan här i Gve för dom borde ju ha dom papprena här känns det som...

Imorrn ska vi på 70års-fest hos mamma och pappa.. Mommo fyller år :) Inte vidare kul om jag ska känna mej så här risig men.. Vad ska man göra?! Hoppas jag känner mej lite bättre tills dess iaf.. + att jag ska jobba imorrn! Måste nog ta en riktig "kurerar-dag" om jag blir hemma idag.. Massa te och halstabletter!!!

Usch vad jag hatar att vara förkyld!!! Speciellt när man inte får sova på natten.. då blir det som extra jobbigt... Dagarna går det väl an att vara lite hostig.. Men är ju på nätterna man verkligen märker av det eftersom det alltid verkar bli sämre då av nån konstig anledning...

Aja, Ska klä på mej, sminka mej och sen börja bege mej till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback