:)

Haft en luuuugn dag idag.. Vaknade första gången vid 9.. Gick på toaletten och gick sedan och kurade ner mej i sängen igen! I vanliga fall när jag vaknar vid den tiden brukar jag direkt hoppa i kläderna och gå ut me hundarna.. Men eftersom jag visste att Johan gick ut me dom när han gick och la sej vid 05 så kände jag att jag kunde gå och lägga mej igen med gott samvete :)

Vaknade nästa gång av att Johan klev upp från sängen och började klä på sej.. frågade vad klockan var och fick till svar att den var 1 :P Trodde aldrig jag skulle somna om för att sova såå många timmar! Men gud så skönt det var! Johan gav mat till hundarna och gick sen ut me dom.. Jag låg och drog mej nån minut och gick sedan och satte mej i soffan.. Slökikade lite på tv och sen vid typ 15 slog vi igång nyaste avsnittet av "Fringe".. Kikade det och sen har jag visst somnat igen :P Vaknade vid 17.30 helt förvånad av att jag hade sovit.. Kände mej inte ens trött när vi kikade Fringe :D Aja, Är väl förkylningen som gör mej extra trött.. Och med tanke på att jag är trött av mej annars också så är det väl förståeligt att jag somnade när jag låg ner :P

Har suttit heela dagen i soffan..Myst massor med Bobby som har blivit värsta knähunden på sistone! Han vill väldigt gärna ligga i famnen när man sitter i soffan.. Och han somnar rätt över bröstet på en om man lägger han där! Min myskille! <3 Tog upp Texas i soffan också.. Men han ligger där typ 5 minuter och sen vill han ner på golvet igen.. Tar man inte upp Bobby i soffan när han vill upp så är det en himla procedur.. Han går omkring och piper och verkligen försöker få ens uppmärksamhet på alla sätt och vis :) Ganska duktig på att gå och lägga sej på bädden när man säger till han men.. Man vet som att han allra helst hade legat breve en i soffan ^^ Och jag tycker också det är rätt mysigt så jag brukar plocka upp han de flesta gånger han ber om det.. Så man får väl skylla sej själv att han jämt vill upp! :)

Gav nyss hundarna kvällsmat och var ute med dom.. Tror jag ska köpa nå små smidiga "blink" grejer att ha i deras halsband.. När man släpper dom lös här bakom i "parken" på nätterna så ser man dom inte alls! Lite obehagligt.. Bobby har en tendens att springa så långt bort också.. så känns ganska bra att ha nåt blink så man ser han.. Har ett halsband jag köpte till Bobby när han var liten.. Men vill ha nåt smidigare som man bara kan knäppa fast i halsbandet eller nåt liknande just när man ska ha dom lösa! Min pipleksak fungerar väldigt bra på inkallning också har jag kommit fram till.. Nyss när vi var ute så såg jag inte alls Bobby.. Pep några gånger i pipen och då kom han framspringande direkt! Sköönt.. Han har haft en väldigt trotsig period på sistone och helt struntat i inkallning osv.. Men nu verkar det som att han har skärpt till sej litegrann..

Har dom bara lös kvällstid här eftersom det är såå mycket andra hundar och människor jämt här bakom.. Och känns onödigt då jag vet att mina gärna går fram och hälsar på alla som går förbi :) Kanske fungerar nu med pipen men det vill man ju inte pröva med okända hundar/människor.. Hundarna kan ju vara aggresiva och människorna kan ju vara hundrädda! Nä, Bättre att träna sånt med folk man känner...

Tänkte lägga mej i soffan med mitt <3 nu.. Men han slog igång "Chuck" och jag är inte alls förtjust i den serien så jag gick och gömde mej hit istället ^^ Så ska väl sitta här ett litet tag och sen ska jag försöka sova.. Verkar som att min kropp behöver det.. först sov jag ju typ 12 timmar på natten.. Och sen på dagen efter att ha varit vaken typ 3 timmar så vilade jag ju i typ 1½ timme.... Aja, alltid skönt att sova :D

GoNatt på er...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback