Dag 3 - Mina föräldrar <3

Mamma heter Inger och pappa heter Rory.. Som ogift hette mamma Lind!...

Mamma är född 9/12- 1962 och pappa är född 5/7- 1958... Dom träffades när dom var unga.. Tror mamma var kring 18 och pappa var 22.. Sen dess har dom varit ett par :)

Mamma är undersköterska och jobbar på öppna hemtjänsten i Gällivare och pappa äger och arbetar på Dobbins i Gällivare...

År 1981 fick dom sitt första barn.. Min storasyster Linda! När hon kom till världen var dom väl inte direkt jätte väl förberedda :P När hon var född och dom såg att det var en flicka for pappa iväg och köpte en uppsättning kläder så dom hade när dom skulle fara hem... Och det var det enda dom hade :D när mamma kom hem från bb kom hon på att dom inte ens hade en sojälsäng :P Tror det var hennes mamma som for och handlade och kom med det nödvändigaste...

När dom sen 3 år senare (1984) fick veta att dom skulle ha tillökning i familjen igen så var det dags att flytta till hus.. Jag och syster Stina som låg i magen var beräknad att komma ut i mitten på Augusti! Den 1/12 (?) flyttade
dom in i huset, var dom än idag bor kvar och den 12/8 kom jag och Stina till världen med kejsarsnitt..

Dom gifte sej i samband med mitt och Stinas dop! Tror det var pappa som sa "Är väl lika bra vi gifter oss när vi likaväl är i kyrkan :P!.. Romantiskt :D

Var väl det jag orkade plita ner om mina päron för tillfället ^^



Snodde en bild från Stina.. Detta kortet på mej, Mamma och pappa är taget när vi firade mommos 70-års dag! (16/10 tror jag det var)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback