Utställning..

Såja, då var den utställningen avklarad! Trodde det skulle gå lite bättre än det gjorde för mina.. Men som jag skrev tidigare, De strävhåriga går bättre av nån anledning!.. Känns som att alla raser som har olika pälstyper borde bli ställda i olika klasser eller nåt liknande!! Vissa raser har ju så, Varför inte alla?! Lite störande

Ställde Texas först och han var mest intresserad av att nosa i backen! Sprang med nosen neråt hela första varvet.. På bordet vart han lite osäker när domaren skulle kika tänderna men det gick bra! :) När vi skulle springa i en triangel gick det bättre än första varvet och då såg han riktigt fin ut! Uppställningen vid domarn var inte helt fel heller... Så det kändes kul! Hans kritik löd:

"Correct bite, Quite good head & expr, Correct ears, front could be better a bit too straight in shoulder. Miss a bit of chest. Good neck topline a bit low railset. Good rear enough l. good coat, front movement could be better"

Vart en 2:a för han så vi fick vår kritiklapp och fick sedan tacka för oss!

Sen var det dags att gå med Bobby.. Han stod jättefint just när vi kom in.. Men jag hade hoppats på att det skulle stå en hund framför oss.. då hade han garanterat stått bättre :P På bordet skötte han sej bra, Men det trodde jag också.. Han gillar ju människor så inga problem med det :) I ringen kändes det som att han mestadels småsprang.. Jag är ju van att gå med Texas så tror jag gick liite för fort med lilla Bobby.. Aja vssa stunder gick han som han ska iaf! Han stod först jättefint när jag ställde upp han framför domarn, Men sen började han tjorva lite och hade nosen ner i backen.. Och en sväng ville han sitta fint för att få korvbiten jag höll i :P Aja han skötte sej ändå ganska bra tycker jag! Hans kritik löd:

"Correct bite, too heavy head, correct ears, shoulder angel and front could be better, miss a bit of neck, strong topline, good rear angulation, good coat, have a short movement"

Kan ha skrivit fel då det mesta på lappen var typ otydligt :P Men tror jag har fått det mesta rätt...

Jag tycker båda mina vovvar gjorde ett kanonjobb.. för är inte direkt så jag har tränat dom till att bli "utställningshundar"! Dom gjorde det dom förstod att jag ville iaf stundtals.. Så jag kan inte vara annat än nöjd :) Blir det fler utställningar i framtiden så ska jag träna lite mer före! Lär ju ha större chans att gå längre om hunden visar sej som den ska...

Aja ska kika vidare ett tag nu och sen blir det nog att vila ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback