Borta bra men hemma bäst!!

Det stämmer ganska bra faktiskt :P

Har haft en supertrevlig resa neråt i landet!! Orkar inte gå in på jätte små detaljer men :P Stannade först några dagar i Göteborg.. Hann gå på Liseberg och stan och sånt.. Sen for vi ner till Skåne en dag för att träffa Robban och hans tjej Lina, Det var trevligt fast det inte var meningen att vi skulle så långt ner :P

Sen har vi farit uppåt och vi har hunnit med skansen! Planen var att vi skulle gå på Gröna Lund också men när vi kom dit var det såååå mycket folk så vi orkade oss inte in! Aja, Gjorde inte mej alltför mycket då jag ändå inte vill åka några karuseller :D

Hemfärden var ganska händelserik.. Körde över en älg.. En personbil med 5 personer hade kört på den typ 4 min innan vi kom så dom hade inte hunnit sätta upp varningstriangel! Det var becksvart ute och Johan såg den först nät den var just framför bilen.. Vart en himla smäll! Efter vi hade kört över den kommer det en till liten bil och kör rätt över den.. eller den flög mer :P Vi satt ju ändå ganska säkert i vår minibuss :)

Aja ingen vart skadad i nån bil och alla väntade tills polisen kom! Stod där och surrade med dom och gav personuppgifter å sånt.. Sen när vi fick klartecken att vi kunde fara (vår bil var inge skadad alls)  så satte vi oss i bilen och var redo att få fara iväg.. Då startar inte bilen!!! Suck, Det var inte så roligt mitt i natten i kylan.. Johan åkte med bärgaren in till närmsta Hertz vart vi har hyrt bilen och vi andra fick åka med polisbilen.. Just liite pinsamt att bli avlämnd av en polisbil utanför 7eleven typ 4 på natten :P Aja just efter vi hade klivit av kom Johan och bilen.. vi sov i bilen den natten och efter lite bök så fick vi en ny bil! Fick en combi.. Liiite trångt att få in allt i bilen men det gick till slut! Jag och Stina hade lite påsar och täcken/kuddar i baksätet med oss.. Trångt men det gick :)

Kom hem igårkväll just före 22... For först och släppte av Mange, Sen och släppte av Stina och sen for vi hem och slängde in all packning! Sen for vi raka spåret och tankade upp bilen och lämnade sedan in den! Efter det for vi till mamma och pappa och hämtade Bobby!! Som jag har saknat han!!!! Usch hur mycket en hund kan betyda ^^ Far ev. till Norge på onsdag och är där ett tag.. Ska bli såååå skönt att få återse och sen ta hem Texas också!! Lite som hönt nu så får se om det blir nån Norgeresa... Aja om inte annat får vi väl vara hemma istället! Har ju 3 semesterveckor kvar nu så hade vart roligt att göra nåt men.. vi får ju se!

Fick lägenheten på hägern!!! *Wiiiiiiie* Ska bli såå skönt att äntligen flytta till Gve! Vi har tänkt börja småpacka saker man inte behöver använda så ofta + att vi ska rensa ur alla små "skräp lådor och skåp" man alltid lyckas samla på sej... Nu längtar jag!! Inflyttningsdag är 1/10 men jag hoppas dom ringer före :) Om jag får havandeskapspenningen som jag vill så kommer jag få den från 12/10 så det blir ju perfekt!! Men är ju alltid sånt tjorv med allt så måste skicka in massa fler papper.. aja jag håller tummarna iaf!!

Nä, nu ska jag pussas lite till med Bobby, vi hörs!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback