Sjuk...

Har vart hemma från jobbet idag också... Denna huvudvärk vill inte ge med sej!

Har sovit bra inatt iaf.. Bobby mellan mina ben och Texas på sidan med sitt huvud på min hals... *Myyys*
Har varit emot att Texas ska vara i sängen men är ju mest för att han har kissat där 2 ggr.. Och nu på sistone känns det som att han är hyfsat rumsren iaf :P Händer verkligen inte många olyckor inomhus nuförtiden! + att han har kissat i deras bädd för ett tag sen så när den har vart på tork har vi inte haft hans speciella "sovbädd" på min sida av sängen så.. Då vart det som att han fick vara i sängen medan den torkade....

Ganska mysigt att ha dom i sängen... Texas är lite jobbig ibland eftersom han bara går över allt. Spelar ingen roll om det är ett ben, fot, ansikte... Ja han går över precis allt! Bobby han hoppar upp och kommer oftast direkt och kurar ihop sej mellan mina ben.. Där har han legat och sovit typ sen vi köpte han :) Säkert varmt och mysigt...

Till helgen blir det utställning.. Far iväg vid 7 på lördagmorgon... Utställningen börjar vid 10!... Tror Linda ska få ställa mina... Jag är ännu lite rädd sen sist när jag gick åt fel håll i ringen :P Sen tror jag domarna ser på folk om man är nervös eller inte.. Kanske det drar ner på "hundens" betyg också.. För dom (hundarna) känner ju också av sånt!

Ska iaf försöka träna lite koppelträning med Texas.. Bobby har skött sej relativt bra på utställning fast han inte är nån höjdare annars på att gå fint i koppel! Har fått fason på han när man går med han ensam i koppel iaf... Är bara väldigt korta stunder han går bra men då är jag snabb och berömer.. Så kanske han inte är helt hopplös iaf! Så jobbigt när han ska draaaaaa jämt!! Men aja min prio har varit att han ska kunna vara lös och komma på inkallning och inte att han ska gå fint i kopplet.. Kanske man borde ha börjat från andra sidan.. (?) Aja är så nöjd med min storkille så att han drar i kopplet kan jag faktiskt leva med! :)

Ska fara till Linda på Kilen idag också så ska hon få mäta Bobbys tassar.. Hon ska sy tofflor åt han :) Igår var det verkligen INTE roligt att vara ute med Bobby... Han skrek!  Usch, och det riktigt svider i mej varje gång han bara piper till.. Så igår var det extra hemskt när han skrek så högt! Min stackars lilla :/ Är nära att jag springer fram rtill han och plockar upp han varje gång han ser ut att ha ont.. Men jag vet ju att det bara gör saken värre, Så jag måste hejda mej varje gång! Inte lätt att se sin babys lida inte.. Aja förhoppningsvis gör tofflorna ett bra jobb så vi får 2 hundar som gillar att vara ute och springa i snön :)

Nä nu ska jag lägga mej i sängen å kika lite tv! Tjing


Känns ännu overkligt att Gizmo inte längre finns hos oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback