Tja!

Jaha, vad har hänt på sistone.. Inget speciellt faktiskt! Kanske därför mina uppdateringar sker så sällan:P
 
Dagarna rullar på.. Vaknar, Går ut med hunden, Fixar Vanessa redo för dagis och för sen dit henne, Går till jobbet och jobbar mina timmar, Sen hämta Vanessa på dagis.. Hem och fixa middag, Sen hinner vi leka och sen är det sovdags.. Sen börjar allt om!.. 
 
Haha, Nämen vissa dagar känns faktiskt så! Klart man hinner med annat om man vill.. Men jag prioriterar min tid borta från jobbet med Vanessa! Hon är bara liten en gång och det vill jag inte missa :) Allt annat kan jag göra när hon blivit liite större..
 
Har en fråga till er med barn förresten.. Hur gamla var era barn när dom började prata? Och hur länge tog det typ från de första orden tills barnet kunde förmedla sig helt själv om allt? Vet att det är helt olika när barnen börjar prata osv.. Men känns som att Vanessa börjar bli "för gammal" för att inte kunna prata! Är ännu samma på den fronten.. Det enda hon säger "som man ska" är i princip mamma, pappa, kaka & mommo.. Allt annat är som "hennes egna ord".. Typ Stina blir Ina, Vovve blir vovva, Docka/klocka blir gokka, Min blir mim osv osv..
 
Vill ju att hon ska börja prata typ nu!! :) Känns som att allt blir mycket lättare då.. Hon är väldigt bra på att förmedla sej fast hon inte säger så mycket.. hon pekar, drar eller hämtar saker! Förstår det mesta.. Men ibland när hon ska förklara nåt se riktigt ser man hur irriterad hon blir när man inte alls förstår orden hon just sagt :P
 
Blir hemma med Vanessa imorrn.. Hennes ögon hade ovanligt mycket "ögongrus" imorse men tänkte inte så mycket mer på det.. Sen på eftermiddagen efter hennes vila så fick hon knappt upp det högra ögat :/ Helt igenkladdat och ögonvitan var röd.. Så är nog ögoninflammation! Blir hemma imorrn och sen får vi väl se.. Stod på de flesta sidor jag kikade på att småbarn ska man hålla hemma tills kletet försvinner pga smittorisken! Små barn tar sej ofta i ögonen och sen tar på saker.. Hon hade ju smittat ner hela dagis :P Så får väl se hur länge vi blir hemma!.. Skulle ha jobbat 9.30-17 imorrn.. Hade nån brandutbildning på morgonen! Aja, säkert inget roligt jag missar iaf! :P
 
Aja, ska försöka sova nu! Hoppas Vanessa inte vaknar alltför tidigt imorrn.. Får jag sova till 9 blir jag glad :) Kanske går ut och leker om det är bra väder och hennes öga inte verkar alltför irriterat! Inne kan vi då inte sitta hela dagen, Då klättrar vi nog båda på väggarna framåt kvällen! :D Har haft en innedag idag, Så imorrn måste vi göra nåt annat känner jag... Gonatt på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Vi har legat inne sen onsdag.. gissa om vi klättrar på väggarna...och Olivia bara pratar om badhuset hela tiden

Svar: Aha! :) Men vi har haft det ganska roligt hittills idag.. Kikat Pingu, Lekt med dockor, Läst bok, Degat...
Lotta Blom

2013-03-04 @ 07:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback