Seriöst..

Haft en lååång diskussion på facebook.. Tänkte bara fråga er hur ni hade reagerat?
 
Loggade in på facebook och såg att en av mina vänner hade tagit en bild (från en av hennes vänner på facebook) och lagt upp på hennes sida! Bilden föreställde ett barn med en "fasttejpad" tutte i munnen! Åsså stod det nåt om att man måste vara störd om man gör nåt sånt osv.. Visst det håller jag med om! Men jag tog bilden direkt som ett "skämt"! Och med det menar jag absolut inte att jag tyckte bilden var ok.. Men jag tänkte att det är säkert 2 föräldrar (med väldigt dålig humor) som gärna ville att deras lilla bebis skulle ta tutten och skulle skojja till det!
 
Visst, Det är hemskt om tejpen satt fast på riktigt i den lilla bebisens ansikte.. Men bebisen på bilden såg lugn och harmonisk ut och inget grin eller liknande.. Så jag TROR att tejpen var sån där som inte ens fastnar (typ dollarstore) eller att dom hade lagt använd (inget klister kvar) tejp där.. Skit samma, Tror då iaf inte att bebisen fick ont av det!
 
Jag skrev då att jag tycker det är fel att ta nån annans bild och starta en diskussion utan att först prata med dom som faktiskt hade lagt ut bilden! Tänker jag fel då?... Jag som direkt tog det som ett "skämt" tyckte inte det var så märkvärdigt utöver det faktum att bebisens föräldrar har lite väl sjuk humor!
 
Fick kommentarer som löd "Jasså, Det är så du gör med ditt barn när den inte vill ha napp", "hoppas du behandlar ditt barn bättre" osv osv... Asså seriöst, Varför en hel hysteriiiiii för en bild?! Fel av personen i fråga att ta kontakt och prata ut med föräldrarna till barnet istället för att skapa en masshysteri på facebook!!! 
 
Bilden är väl i samma stil med den där "När mamma är hemma med barnet" åsså är det en bild när mamman tittar ömt på sin lilla bebis.. Sen är det en text "När pappa är hemma med barnet" åsså är det en bild på en pappa som knosar ihop bebisens ansikte till en rynkig boll!...
 
Nån som skrev att dom tänkte anmäla föräldrarna för barnmisshandel, Såna människor ska inte få ha barn osv..
 
Hur många av mina läsare tycker man ska anmäla detta för barnmisshandel, Eller ska man helt enkelt ta det som ett "skämt"..
 
Jag tycker då inte jag är en dålig mamma bara för att jag tog bilden som ett skämt! Eller?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du är ingen dålig mamma. Kram

Svar: Kram!
Lotta Blom

2013-03-03 @ 19:29:16
URL: http://rusubecka.wordpress.com
Postat av: sara

Du är absolut ingen dålig mamma. Jag hade också tagit de som ett skämt!

Svar: Men eller hur.. Helt sjukt att vissa skulle anmäla det!
Lotta Blom

2013-03-03 @ 19:41:21
Postat av: Lina

Hon som delade bilden är nog inte helt frisk heller skulle jag tro. Först och främst/ det är som om jag skulle ta en bild på Vanessa och skapa en diskussion kring den. Jag menar visst får man väl skoja med barnen. Vi sätter ju för fan plåster på dom. Jag hade också tagit bilden som dtt skämt!

Strunt i hon som delade bilden. Som sagt! Kan inte vara en frisk
Människa.. Inte för att jag vet vem det är :) har inte sett någon sån bild på facebook? Men måste ju vara någon härifrån ?

Svar: Bilden vart borttagen ganska snabbt efter hon lagt ut den! Vet inte varför hon tog bort den... Jag skrev flera gånger att det är fel att starta en diskussion utan att de berörda får försvara sig.. Men det tyckte de andra var obetydelsefullt..
Dom som hade gjort nåt sånt fruktansvärt var enligt de flesta barnmisshandlare! Helt sjukt vad diskussionen spårade ut...
Lotta Blom

2013-03-03 @ 22:12:14
Postat av: Stina

Vart långdraget oxå, folk börja tom göra liknelser med våldtäkt!!! Asså helt sjukt vad folk blir upptaggade av en "skämt" bild.. Tog det oxå som ett skämt när jag såg kortet, man såg ju faktiskt att barnet var helt lungt!!

Svar: Ahh, Helt sjukt!
Lotta Blom

2013-03-03 @ 23:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback