Sjuk..

Jobbat 10-18.15 idag.. När jag kom hem fick jag veta att Vanessa är sjuk! :/ Hon hade vaknat vid 10. Då hade Johan gjort gröt.. Hon brukar äta bra på morgonen men idag hade hon inte ens ätit hälften! Vid 11 hade hon blivit tjurig, gnällig och inget dög.. Johan hade då gett henne Alvedon och sen lagt henne för en lur då hon verkade trött!

Hon somnade och vaknade klockan 15!! Så hon var nog väldigt trötter... När Johan gick till hennes säng såg han att hel sängen var nerspydd! Han tog upp henne och spolade av henne och sen hade hon fått bada lite.. Sen hade han prövat ge mat! Hon fick en kväljning på första tuggan och spottade ut allt och ville inte ha nåt mer efter det...

När jag kom hem låg dom i våran säng.. Hon ville inte somna så efter en stund klev dom upp! Hon har varit på ganska bra humör förutom några gånger då hon mitt i allt har börjat gny och ville upp i famnen och mysas!

Gav henne välling redan 19.30 eftersom hon såg såå trött ut! Hon åt lite mer än hälften.. Aja, skönt att hon ville ha litegrann iaf :) Sen gick jag och la henne.. Tror det tog ca 2 minuter så sov hon!! Har varit in och kikat på henne flera gånger sen dess.. Tycker det är läskigt när barnen har spytt, tänk så spyr dom när dom sover liggandes på rygg.. Förstår dom att vända sej?!.. Det hade hon ju gjort tidigare iaf!

Skulle dejta med Lina & Melker imorrn, men vi ställde in eftersom Vanessa varit dålig.. Vill inte riskera att smitta ner nån annan! Jag som sett fram emot det juh!! Är det som är det positiva med att börja jobbet sent.. Då hinner man umgås plus att Vanessa hinner få lite stimulering innan jag ska på jobbet :)

Har Me&I visning här den 29/1 klockan 16 för er som vill komma! Suuperfina barnkläder! :) Finns damkläder också!

Nåja, ska kila ut med Bobban nu och sen ska jag kika Animal Cops! Kanske poppar lite popcorn? Är såå sugen på nåt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback