Röntgen..

Vaknade 11 idag(!), kommer inte ihåg sist jag sov så länge.. Brukar ligga vaken i sängen från den stunden jag hör att Vanessa är vaken! Imorse vaknade hon vid 9.30.. Johan klev upp med henne och jag somnade om direkt! Sköönt..

Klev upp och gick ut med Bobban.. Kom in och började halsa vatten! :) Stod på kallelsen till röntgen att mellan 11.30-13 så skulle jag dricka 1,5 litet vatten och då måste man ju lyda det.. Vatten är gott när man är törstig och inte annars!! Fyyy va svårt det var att få ner det sista.. Fick i mej 1,3 liter och sen var det tvärstopp!

For iväg till lassa och där tog det typ 5 minuter så var jag klar :P får provsvaren om nån dag, ska ringa min läkare om ca 2 dagar! Gick hem och gav mat till Vanessa.. Sen for vi på Husmans och åt! Jag åt kassler, ris och chilisås och Johan tog köttsoppan.. Min mat var verkligen jättegod :)

Efter det for Johan och Vanessa hem och jag for till Vicky! Skönt att komma iväg utan Vanessa ibland.. Det händer såå sällan, i princip aldrig! Så tyckte jag var förtjänt av det.. Missförstå mej inte, älskar att vara med Vanessa, men ibland vill jag få fokusera på nåt annat :) satt där och surrade till klockan var närmare 17.. Då gick jag hem eftersom Johab skulle på träning 17,45!

Har suttit hemma sen dess.. Busat med Vanessa, gett mer mat.. Hon har fått bada! Förut älskade hon det men på sistone så blir hon så ledsen när man ska skölja huvudet på henne! Tidigare har hon inte brytt sej vidare mycket så förstår inte varför nu mitt i allt det är så läskigt? :) Gick ändå rätt bra idag.. Spolade upp badvattnet, satte ner henne, blötte håret, satte shampoo, sköljde bort det med kranen och sen fick hon fortsätta bada.. Hon vart lite ledsen just när jag spolade bort det men det gick över rätt fort!

Kikat en film nu på kvällen.. Helt ok fast det inte var en film i min smak egentligen ;P "Surrogates"...

Aja, ska kika lite tv nu.. Sen ska jag lika ut med Bobby innan Animal Cops börjar 23.45..



Kommentarer
Postat av: Sara

Här är det samma, fast melvin får typ panik varje gång man sköljer håret :/ så tvätta håret gör vi inte i onödan ;)

2012-01-12 @ 23:39:57
Postat av: Linda

Sätt bara vatten på en tvättlapp, schampo känns lite överkurs ;)



Jag får inte dåligt samvete för att jag gör saker utan barnen, jag måste få vara mig själv oxå, inte bara mamma.

2012-01-13 @ 00:33:53
URL: http://Http://cookiedragon.blogg.se
Postat av: Petra

Gud så söt hon är, vilka ögon! :) Min är egentligen beräknad till 30/1, men jag hade aldrig gått hela vägen ut. Nästa vecka (hemligt datum ;)) så snittar dom mig (om den inte kikar ut nu lite tidigare lite spontant sådär). Har fått stoppas upp nu en gång, och med strikt vila så verkar det hjälpa! Är i latensfas och är både mjuk och tappen utplånad. Så det är väl en tidsfråga :) Men vill verkligen verkligen verkligen att den ska hålla sig i magen ett litet tag till, så allt blir som planerat, knappt något kontrollbehov alls! hehe. Ebba har hatat att duscha huvudet ända till hon var 2-3 år kanske? :) så det är nog fullt normalt! Hon hatar än idag att få vatten i öronen :) ha de så bra!

2012-01-13 @ 13:55:13
URL: http://petrasjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback