Hehe

Har svurit att folk varit så dåliga på att uppdatera bloggarna på sistone.. Men är väl för att det varit "helgdagar" som ingen haft tid! Mitt i mitt muttrande kom jag på att jag är ju lika dålig eftersom jag inte skrivit desto mer :P

Tänkte försöka få ner lite om nyår..

Hmm! Var iaf hemma hos mamma och åt.. Jättegod mat och bra sällskap! Johan och Vanessa for hem just före 20.. Var faktiskt rätt skönt att få sitta kvar "själv".. Tror aldrig Johan varit själv med henne vid sövningen tidigare :P hon hade somnat direkt efter vällingen och sov sen sött hela natten..

Jag, Stina & Bobby stannade kvar hos mamma till typ 21.30.. Efter vägen hördes nån enstaka smällare och Bobby verkade inte så jättebrydd i dom! Men när vi kom till vårt område så smällde det överallt och Bobby vart liivrädd! Spraaang till porten och klöste på dörren och pep.. Gick rätt bra inne ända tills klockan vart 00.. Då började han flåsa och hyperventilera!!! Såg inte alls kul ut.. Mitt lillhjärta :/ Hade för mej att man ska lägga nervösa hundar på Aida för att få dom att slappna av, Så jag knuffade försiktigt över han till sida och då andades han normalt igen och slutade mer sitt flåsande!!! Då vart han som sej själv igen...

Men när klockan närmade sej 1.30 så började det vara dags att han fick gå ut.. Direkt vi kom utanför porten började det smälla igen och då rusade han tillbaks! Ville inte direkt tvinga han att gå ut, Så vi gick in igen..

Han är ännu lite orolig att gå ut, men det blir bättre iaf! Igår stenvägrade han verkligen på morgonen men sen under dagen gick det bättre.. Imorse var han också lite fundersam men det gick snabbt över! Jag tycker det är konstigt att han reagerade så kraftigt på smällarna nu när han inte har reagerat nåt alls tidigare år.. Han har ju varit med på 3 nyår så han har ju hört smällare förut... Aja, hoppas han inte blir lika rädd nästa år!! Tur det är länge tills dess :P

Aja, skulle egentligen gå och sova nu, men min trötthet försvann som vanligt.. Kanske går ut med Bobby och går och sussar sen.. Johan skulle gå med han "sen".. Och när en kille säger så är det liite svårtolkat. Kan betyda 5 min eller 2 timmar typ :D så kanske är lika gå med han själv så det är gjort!


Kommentarer
Postat av: Rebban

Jobbigt med rädda djur. :(

Stackars Bobby.. Kram!

2012-01-03 @ 08:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback