Leeeedig!

Ledig 2 veckor nu!! *Wiiiee*
 
Vanessa är lite snuvig, Men jag hoppas det inte stoppar folk från att vilja se oss :D Har ingen lust att sitta själv i 2 veckor när Johan jobbar eftermiddag.. (14.30-00.00)
 
Vaknade vid 8.30 idag av en telefonförsäljare!!! *morr* Hur kan man vela jobba med sånt?!?! Tröck av ljudet och tänkte somna om, Men hörde precis att Vanessa vaknade.. Så var bara att kliva upp :) Fixade morgonvälling och efter ett tag fick hon en smörgås.. Mättar inte välling? Hon vill alltid ha nåt ett tag efter hon ätit det på morgonen.. Eller så är det bara så att hon är sugen på nåt kanske.. :)
 
 
Sen lekte jag, Stina och Vanessa på här hemma.. Vi skulle möta upp Mamma. Linda, Jeppe, Marcus, Ia och Ebba på Alla Tiders klockan 12.. Vi började gå vid 11.30 eftersom Vanessa såg såå trött ut.. Men inte ville hon sova! Vi kom dit före alla andra och bokade ett bord.. Det var tur! Kom såå mycket folk just efter oss!! Kändes lite skumt att hålla ett bord för 8 personer när vi bara var jag, Stina & Vanessa som satt där :P Aja, efter ett tag kom dom andra också..  När vi hade fikat klart gick jag, Stina, Vanessa, Mamma & Jeppe på stan en sväng.. Sen satte vi oss breve fontänen och kikade när dom sjöng och spelade där!
 
 
 
Satt där en stund och sen gick jag, Stina & Vanessa hem till mej.. La Vanessa för en vila och jag hoppade in i duschen! Vi på Hägern ska ju få utbytt våra balkonger.. nu är det visst våran tur :) En karl som kom och knackade på balkongdörren och sa att jag fick ta bort allt som stod där som vi skulle ha kvar.. Jag trodde Vanessa skulle vakna direkt dom började leva om.. Men hon sov som en stock!!!! Snarkade som aldrig förr fast dom höll på å borra... Stina for hem vid 16 (tror jag klockan var iaff)..
 
När dom började leva om ännu mer så vaknade Vanessa med ett vråååååål! Stackarn vart säkert rädd och fundersam vad det var som dånade så högt.. Visade henne genom fönstret vad killarna höll på med och då vart det snabbt bättre! Fixade lite mat till oss.. Pyttipanna och rödbetor! Såå smaskigt! Men man blir ett gäng röd i munnen :P
 
 
Sen plockade jag bort disken i köket.. Sen tänkte jag dammsuga i köket.. Men gick vidare till varenda rum! Första gången jag får gå omkring och plocka och städa fast det bara är jag och Vanessa hemma!! Annars är hon på mej som ett plåster heeela tiden.. Jag gick och tittade till henne med jämna mellanrum när jag tyckte hon vart så där "läskigt tyst"! (Ni fattar säkert hurdan tystnad jag menar?... )
 
Hon satt i sitt rum och lekte med dockorna.. Av med blöja, på med blöja, vira in i filt, ta av filt.. Osv osv :) Sötis! Dammtorkade i hennes rum och ordnade bland hennes leksaker.. Vissa saker känns det som att hon inte leker med, Så satte dom åt sidan och tänkte ta bort dom! Då började hon såklart leka med dom :D Svårt att veta vilka leksaker man kan plocka bort utan att hon saknar dom... Aja, Allt får väl vara kvar ett tag till!
 
Skruvade isär sängen som stått i hennes rum ett x antal veckor nu! Fick en säng av min morbror och hans familj.. Hans dotter tyckte hon hade vuxit ur sin säng så dom skulle köpa en ny åt henne! Så vi fick ärva den gamla :) En 90(?) cm säng med vit gavel.. Helt ok :) Så här vart det iaf efter mitt plockande,,
 
 
 
Jaha, Vad ska man göra nu då... Johan slutar jobbet först 00 så är ju själv ett tag till! Ska väl försöka gå och lägga mej tidigt ifall dom börjar borra och leva om här ute tidigt imorrn! Är ju heeelt omöjligt att sova i sånt oväsen!!!! Nåväl, Avrundar här iaf! Hejs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback