Hmm

Hej igen...

Nu har verkligen Vanessa börjat ta sej överallt! Och fort går det.. Jag som har tyckt det tar ett tag för henne att komma nånstans men inte det.. Var inne i vardagsrummet och skulle snabbt in i köket.. När jag kom tillbaka satt hon i hallen vid dörren!



Där höll hon på å leka med en sak hon grävt upp från skötväskan! :) Sen kom Bobby förbi med sin "kampknut" och då ville hon förståss ha den också ;P Han är så snäll.. Tar hon saker från han så släpper han direkt!! Försöker han ta tillbaka saken så är han superförsiktig! Dock morrade han till lite och gick därifrån när Vanessa grabbade tag i han och försökte resa på sej :P





Vanessa vaknade vid halv 9 idag som sagt.. Därefter har hon vilat mellan typ halv 11 till 12 och nu somnade hon igen för ett tag sen, Tror klockan var ganska exakt 17! Får se hur länge hon sover nu.. Helt sluuuuuut var hon! Direkt hon ätit maten och fått ny blöja så somnade hon i min famn.. Tog typ 1 minut så hade hon spottat ut nappen och snarkade :) Sötunge



Försöker hålla stenhårt på bara 2 vilor på dagarna eftersom det verkar hjälpa så hon sover bättre på nätterna.. Min karl däremot tycker hon ska få sova när hon är trött.. Hmm.. Jag tycker det är bättre att ha 2 vilor på dagen och blir hon trött däremellan får man väl pyssla på med henne så piggnar hon ju till.. Blir hon trött krävs det faktiskt inte så jättemycket för att hon ska komma på andra tankar :)

Hur gör ni andra?! Har ni fasta vilor eller får barnen sova direkt dom blir trötta?!


Aja, Såg att det var uppehåll i regnet nu så tror jag smiter ut med Bobby innan det börjar igen! Tjings...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker det är bättre med fasta vilor, även fast man ibland måste försöka hålla vaken en trött bebis :) hade inte klarat mig utan rutiner :) dessutom blir ju nätterna bättre som du skrev.

2011-09-13 @ 19:32:18
Postat av: Linda

Vi har oxå två sovtider :)

2011-09-14 @ 07:16:23
URL: http://Http://cookiedragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback