..

Vaknade 10 idag av min väckare.. Det första jag gjorde var att sticka ner handen till Vanessa och knuffa till henne.. Hon andades till och vred sej på sidan och fortsatte sova :) Klädde på mej och gick ut me Bobby! Sen kom jag in och fixade mej iordning och sen drog jag till Alla Tiders för att möta upp Stina, Lina, Sara och Nina.. Hade ställt väckaren på 10.. Liiite sent eftersom jag behövde gå ut me Bobby också.. Aja, hann det viktigaste iaf :) Knatade dit vid typ 10 i 11 och då sov Vanessa än!! Herregud, den flickan kan sooova...

Åt en skink/ost toast och det var precis lika gott som det alltid är där :) Efter det knatade jag och Stina till Ankis eftersom jag skulle köpa en ny klosax.. Våran är helt spårlöst försvunnen?! Aja, hittade en som såg helt ok ut så köpte den.. Stod där och surrade med Lillemor ett tag och kikade på "små"-valparna.. Sååå söta!! Sen knatade jag hem och Stina for tillbaka på jobbet!..

Vanessa hade vaknat först 11.30.. shiit :) Aja, alla mat- och sovtider blir ju aningens rubbade så det är väl både positivt och negativt med att sova såååå länge! Aja, har tagit lite kortare tid mellan målen så hon inte behöver äta kvällsmaten först 12... Hade varit liite jobbigt!

Fick Fredde och Dizzy på besök just efter 14.. Dom for väl hem vid 16(?).. Sen har jag bara busat me bebis, suttit vid datan ett tag och varit ut me Bobby.. Och middag har vi ätit :) Korv och makkisar.. Suupergott! :)

Måste på stan nån dag.. vill ha en jacka till Vanessa! Nu när det börjar bli kallare vill jag ha nåt man vet hon håller värmen i.. Alla "tjockare" tröjor hon har har börjat bli på gränsen för små.. Men jag har letat och letat och inte hittat nån jacka eller kofta jag gillar så.. Sover hon i vagnen går det väl att bara ha en kofta och filten men ska hon sitta vill jag ha nåt rejälare som tål lite vind!

Får äntligen börja rensa ut hennes storlek 62 kläder snart! Aningen less på dom... Vissa bodys och byxor kan hon ännu ha men de flesta bodysarna går nog inte igen.. Skönt att få rensa bort och ta fram lite nytt!! :D Känns skumt att hon ännu kan ha det med tanke på att hon var 68 cm sist vi var och mätte.. Kanske konstig form på kroppen?! Lång överkropp och korta ben eller tvärtom?! För jag har inte upplevt att kläderna sitter för tajt eller liknande.. Så nå skumt är det då.. Hade kläderna varit för tajta borde man ju se märken av dom när man ex. ska byta blöja eller liknande :) De enda kläderna som känts för små förutom vissa bodys är "tjockare" kläder.. typ "huvtröjor" med tillhörande byxor.. Sist jag prövade var en rosa tröja på gränsen men hade den just den dagen för jag kände att hon knappt hunnit använda den! :) Blir så med ganska mycket kläder.. Man tar det som hänger på tvättlinan istället för att kika i hennes garderob.. 

Men en jacka måste vi inhandla.. Ska kika på vantar och mössa också så man har det klart! Tänkte först gå idag, Men lite svårt att köpa mössa och vantar när man inte har barnet med sej :P Vill köpa massa nytt nu eftersom jag är såå less på de flesta av hennes kläder.. Men är ju som vanligt.. Man är shoppasugen när man inte har ekonomi för det ;P Har använt storlek 68 också nu ett tag på henne så dom kläderna har jag som hunnit bli less på redan.. Aja, Får väl se.. Kanske beställer nåt fint nu tills vi ska till utlandet.. Måste köpa fler tröjor.. Skönt att slippa ha body eftersom det är lättare med tröja om hon blir varm.. Då kan man bara ta av byxorna.. Och ska hon bada kan hon bada med en tröja osv.. Ni hajjar säkert hur jag menar :)

Nä, nu vart det för mycket svammelprat och funderingar :D Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback