Tjoo..

Gör väl som vanligt.. Passar på att skriva av sej lite när Vanessa tar sin förmiddagslur :)
Vaknade halv 10 idag! Helt ok eftersom vi gick och la oss kring 12(?) tiden... Fixade iordning gröt och lite smörgås till Vanessa och sen busade vi på ett tag! Vid 10 vaknade Johan och då gick jag ut men Bobby och sen skuttade jag in i duschen... Sen kommer ju allt det där roliga.. Smörja in, kamma hår, blåsa, platta... Aja, tog rätt fort! :)
Vid 12 la jag Vanessa i hennes säng för en liten vila.. Hörde efter några minuter att hon började tjoa och hade det så roligt där inne så jag gick in å kikade! Först tänkte jag "Nä, går jag in kommer hon aldrig vela sova".. Men gick ändå och tur var väl det!!! När jag kom in så stod(!) hon upp i sängen.. Har aldrig inträffat förut så därför har vi inte sänkt ner botten på spjälsängen.. Fick liite panik! Tänk så hade jag inte gått in?!?!.... Aja, tur jag valde rätt :)
Hon har lite smått börjat resa sej mot saker, men har aldrig ställt sej själv.. Lyfte upp henne och satte henne på golvet och började direkt bädda den andra sängen som står i hennes rum! När jag skruvade ihop den så satte jag ner den direkt... Hon fick vara vaken medan jag bäddade den och sen la jag ner henne där! Kändes lite mer tryggt :) Hon var lite knölig men på typ 5 minuter så somnade hon.. Skönt :)
Lite bilder från gårdagen..
Min lilla tjej börjar bli stor :) Ska på 10 måndaders-kontroll nästa vecka.. Då är honj u iofs nästan 11 månader men :P Ska bli kul att se hur mycket hon vuxit sen sist.. sist vi var på BVC var innan vi for till Turkiet! Glömde ju visa vilken ordning jag fick i hennes garderob efter min rensning..
Än så länge räcker det med en garderob åt henne.. Skönt, Då slapp jag börja rensa i dom andra :P
Mitt öga känns myyycket bättre sen jag började med ögonkrämen jag fick utskrivet! Inte hela bra ännu men det värsta är borta känns det som! Känns då inte "infekterat" nå mer :) Måste tvätta ögat heela tiden eftersom det bildas massa "hudflikar" på ögonlocket som får bakterierna att stanna kvar... Så blir ett himla tvättande om dagarna :) Ska och jobba imorrn så jag hoppas det går att ordna så jag får vara på lagret eller nå.. Hade varit skönt att slippa ex kassan! Inge roligt att stå där och se trevlig ut med ett rött och rinnande öga :P Plus att jag ändå måste gå och tvätta det hela tiden.. Aja, får ju se imorrn :)
Nä, nu ska jag försöka göra lite nytta medan den lille ännu sover! Tjiiiings.. Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback