resa...

Ska väl skriva lite om våran resa...
Johans mamma kom och hämtade upp mej och Vanessa i Torsdags just efter 10.00... Då satte vi oss direkt i bilen och drog till Kiruna flygplats! Där åt vi lunch och sen bordade vi planet! Kom fram till Arlanda vid 15(?) och då satte vi oss i en taxi.. Kom fram till Globen Hotell och där mötte vi upp Johans, hans storebror och hans familj.. Checkade in på rummen och hann sitta ett litet tag!
Vid 17.30 begav vi oss mot matsalen för att äta middag! Min mat var supergod, men ganska många var missnöjd med den.. Direkt efter den gick vi till rätt ingång och satte oss ner på våra platser! Herregud va Globen är stooooooort! :) Showen började och den höll på i ca 2 timmar.. Kanonbra show! Jag hade mina funderingar om man skulle gilla den, Men den var verkligen bra! Rolig...
Efter den slutade (vid typ 22) så gick jag och Johan upp på rumme och fixade mat till Vanessa och nattade henne.. Hon hade inte sovit mycket den dagen så hon somnade direkt jag la ner hnne i sängen! Sköönt.. Vi låg och kikade på tv ett litet tag och sen gick vi och la oss!
Vaknade halv 9 på Fredagen.. Vanessa vaknade också av min väckare så det var ju perfekt! Gav henne frukost och sen gick vi till frukostbuffén.. Smaskade i oss frukost och sen drog vi upp på rummen för att packa! Tog taxi in till centralen, Därefter tog vi buss in till Västerås och där böt vi buss så vi kom oss till "Skultuna" vart Johans bror bor!..
Sen var det väl inte så mycket mer.. Jag, svärmor och svägerskan for på stan ett par timmar på lördagen.. Hittade lite småsaker! Gardiner till Vanessas rum, En present till Linda (köpte en likadan till mej också^^), en badrumsmatta... Tror det var allt! Lite könligt när man flyger, Man måste ju som få plats med allt i väskan så blir inte att man kan köpa vidare mycket.. Aja, bilar säkert ner nån annan gång :)
På söndag klev jag upp just efter 8 när Vanessa vaknade... Gick ner och fixade frukost till henne och sen gick jag till "vårat rum" och packade klart allt! La ner Vanessa i sängen eftersom hon såg sååå trött ut och det var hon! Somnade direkt hon kom ner i den :) Såå skönt när hon somnar sjääälv och man slipper vyssa! Och är ju ganska lätt att se om hon är trött eller inte.. Är hon inte trött så hör man det ;P
Åt frukost och packade skötväskan klart och sen kunde vi sitta och ta det lugnt.. Svägerskan och hennes farmor skjutsade oss in till Västerås så vi skulle slippa iaf en buss oh det var sköönt! Satt och väntade på bussen i typ 15 min och sen for vi mot Arlanda.. När vi kom dit så åt vi lunch och sen vart det en jäkla väntetid.. Men till slut var det vår tur att få gå på planet :) Väl hemma så satte vi oss direkt i bilen och brassade hemåt! For förbi pappa och hämtade Bobby och sen for vi hem.. Gav välling till Vanessa ganska omg när vi hade kommit hem.. Då måste klockan ha varit kring 21.. La sen henne i sängen och hon somnade! Sköönt.. Då satte jag och Johan oss i soffan och kikade lite serier som kommit ut medan vi varit borta..Sen gick jag ut me Bobby och efter det dök vi ner i sängen.. Borta bra men hemma bäst stämmer verkligen! Såå skönt att sova i sin egna säng!
Flygresan dit och hem gick hur bra som helst.. Lite bök från Vanessa i typ 2 minuter, Men var för att hon blev trött! Fick henne att somna sittande i min famn.. Just det är ju liite bökit när man flyger.. Aja, gick ju bra iaf! Samma sak på hemvägen... Lite knölande och bökande men somnade efter kanske 5 minuter!
På bussen på väg in till Arlanda så var det en man bakom oss som busade med Vanessa heela tiden.. Satt och knäppte fingrarna och levde om :) Vanessa vart såå glad och busade på.. När han skulle hoppa av sa han "Hej då grabben", Då tittade precis Vanessa bort så han sa igen "Hej då grabben".. Orkade inte säga nåt för det spelar ju som ingen roll att han trodde det, Men förstår inte hur folk kan ta så fel!? Inte direkt första gången nån säger pojken åt henne.. Ser jag ett barn som har en lila body och en knallrosa overall så hade då jag trott det var en flicka ;P Aja, skit samma.. tyckte bara det lät så kul.. Johans pappa kikade också upp på mannen precis som att "Hallå, det är en flicka", Men han sa inte heller nåt.. Tittade bara på oss och skrattade lite :)
Vaknat vid 8.30 idag.. Vanessa började prata från sin säng så var ju bara vackert att kliva upp! :) Fixade mat och ny blöja och satte henne sen på golvet där hon leker ännu :)
Jusst fan, glömde ju skriva.. I lördags när vi var i Skultuna så skuttade Vanessa omkring på golvet och ramlade bakåt och slog huvudet i en hylla! Usch hur det såg ut.. Jag trodde först hon slog hål på huvudet eftersom det vart sååå rött direkt! Men alla lugnade mej och sa att det blir så om man slår sej i en kant.. Ucsh! Vanessa grinade bara tills jag tog upp henne i famnen så det var nog inte så farligt som det såg ut.. Efter typ 5 minuter var det bara ett ljust streck kvar.. stackars liten! Man blir så orolig när dom slår sina små huven!
Aja ska sluta skriva nu så nån orkar läsa allt ;P Ska roa min lilla nu och sen ska jag knata ut me hunden! Tjings..
(hade ingen kamera med, därför det inte finns några i inlägget ;P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback