Tjo...

Tjo... Har varit rätt duktig med kameran idag också :)

Var på BVC tidigare.. Klockan 10 hade vi tid där så har varit igång tidigt imorse för att hinna med allt innan avfärd :) Gick inge vidare där.. Vanessa har gått ner 30gram till!! Visst, det låter inte mycket men hon ska ju inte gå ner i vikt så varje gram hon gåtr ner är ju inte bra... Nu ser man på henne att hon verkligen är späd också! Hade vuxit 2 cm och gått ner så det är väl kanske inte så konstigt att man börjar se att hon är spädare än "vanliga" bebisar.. Så nu ska vi börja med ersättning! Har gett ett mål idag och kommer fortsätta göra det.. Nu i veckan kommer jag amma endast på natten och på mornarna! Ska jag nu iväg nånstans tidigt nu i veckan så ammar jag nog också om hon blir hungrig.. Är en nog stor omställning att hålla på med flaska hemma så ute bland folk vill jag inte ens försöka mej på det ännu :D Ta med varmt vatten och blanda ute osv.. Nä, Det får vänta tills jag blivit varm i kläderna ^^

Efter vi varit där for fi förbi Kilen och hämtade upp Stina.. For på Alla tiders och åt lite frukost :)



Sen när vi kom hem gjorde vi väl inte så mycket.. Vanessa vart trött så hon fick sova ett tag! Och hon var på såå glatt humör när hon vaknade :)





Satt mest bara i soffan och surrade lite.. Massa vovve och bebismys som vanligt :) Stina for hem vid 15.45...



Sen for jag och Johan till ICA och handlade lite mat.. Fläskfilé och pommes! Och jag vill ju som vanligt ha såser till allt så jag tog beasås och ketchup till :)... Smaaaskigt som tusan!



Har inte gjort så mycket mer nu på kvällskvisten.. Busat lite med Vanessa och hundarna.. det vanliga med andra ord :)





Gett flaskan 2 ggr idag och det har gått sädär.. Förut när vi gav ersättning så spydde hon så kopiöst mycket efter! Nu efter första gången kom det en stor rap och ingen spya! Men efter det andra målet spydde hon rejält.. Vet inte vad tusan man ska göra.. Min lilla tös måste börja tjocka på sej lite känns det som!! Aja, Prövar med detta nu.. Märker jag att hon bara spyr ringer jag in till barn och frågar vad jag ska göra...

Nä, Nu ska jag dona på lite.. Passar på när lillan sover :)


Kommentarer
Postat av: Stina

Haha såg ut som att jag försökte gömma mig från kameran när du filmade... Skumt, för har inte ens reagerat på att du filmat =P

Kommer hålla tummar och tår att hon går upp i vikt nu när ni börjar me ersättningen!

Roliga inlägg på senaste med alla bilder =)

2011-03-21 @ 20:24:13
URL: http://annastina.webblogg.se/
Postat av: Johanna Boklöv

Det är inte alls tjorvigt med ersättning ute :) Bara att ha med en flarra, micro finns ju nästan alltid att tillgå, då är det ju bara att spola i vatten från kran och värma i micron till det blir lagomt och kasta i pulvret som du mätt upp färdigt hemma och stoppat i en påse :) eller så finns de ju såna där färdiga tetror om man nu råka vara någonstans utan micro :) De kommer gå bra ska ni se=)

2011-03-21 @ 20:40:23
URL: http://blogg.johannaboklov.se
Postat av: Anonym

finns Jättebra burkar som man kan sätta 3 portioner ersättning i (mäta upp färdigt) Du behöver ju bara värma kallvatten till lagom, man måste ju inte koka så du vet och de sparar ju massa tid :) Du kanske får förtjocka ersättningen lite åt pigan, de gjorde vi ju åt mario och de var guld värt. Säg till om du vill prova för har nog kvar en oöppnad burk :) Det som är bra me ers är ju att man får vänja sig att bejjan kan få skrika några min ibland ;)

2011-03-21 @ 21:39:27
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: Me and My Baby Dolls

Vilken söt lite Vanessa!

Jag har också en Vanessa som blir 2 år i juni =)

2011-03-22 @ 16:24:19
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback