Hallo...

Tjeena! Tänkte bara skriva en liten rad för att jag känner mej så oerhört flitig idag med tanke på att jag har legat sjuk 1½ dag ;P...

Vaknade vid 11.. Matade pigan och sen gick vi och gjorde lite ärenden på stan! Kom hem och städade typ hela köket! Ja, hela köksdelen eller va man ska säga :D Noggrann rengöring av spisplattorna, tog bort vårt "barnskydd" som varit där sen vi flyttade in osv... Kände mej ett gäng nöjd när jag var klar :D

Direkt efter det tog jag hundarna på en 50 minuters promenad! Dom fick springa av sej och leka och busa.. Kunde ha dom lös princip hela prommisen så det var skönt! Kopplade dom bara när vi mötte folk och hundar... Skönt nu när man har fått Texas och lyssna också! Inget problem alls att gå förbi andra hundar, eller att sitta och vänta medan en annan hund går förbi.. Sitter (oftast) bara och tittar... Och drar lite ibland, Men med ett litet ryck i kopplet slutar han direkt igen!! Väääldigt stor skillnad mot för hur han har varit.. Direkt han såg en annan hund så började han tokskälla.. och var den nära så började han yla ock skälla på samma gång typ :P Det var just liite pinsamt!!

Texas kan ännu vara lite så mot andra hundar... Även människor för den delen! Han vill gärna ta allt i sin takt.. Är lite tråkigt då det blir att man aldrig tar med hundarna nånstans just för att Texas är så skällig.. Är ju nästintill pinsamt att ta med en hund som skäller åt typ allt :P Han är ju inte arg eller farlig men.. Snarare rädd och försöktig.. Så är lite svårt det där! Aja, Har vi lyckas träna bort skällandet ute borde vi ju kunna få bort skällandet åt folk/hundar han inte känner också..(?) Vi borde ha en Cesar Millan i Sverige också :D Haha, denna hunden såg ju faktiskt lite ut som Texas också :P (Den längst till vänster dvs)

bild snodd från google...



Aja, Allt har sin tid.. Känner att jag inte riktigt har tid att träna med Texas nu! Inte med Bobby heller för den delen.. Man hade behövt klona sej!!!! Då hade mitt riktiga jag kunnat vara med Vanessa och mina andra jag hade kunnat ta varsin hund ;P Tänk så hade det varit så enkelt... När Vanessa blir lite större och kan börja vara utan mej längre stunder än nu kommer nog allt kännas lättare med hundarna.. Då spelar det ju som ingen roll om jag är tex ute och promenerar och hon vaknar och är hungrig..

Nä nu ska jag faktiskt försöka hitta på nåt vettigt att göra.. Vanessa och Johan har sovit sen just efter 15 tror jag klockan var.. Och dom sover ännu!!! Tjings!





Kommentarer
Postat av: Linda

Inga nya bilder på tösen??

2011-03-09 @ 18:58:33
Postat av: Lina

Kul att se din flicka irl också :)

2011-03-12 @ 16:36:26
URL: http://nystromlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback